Johan en Patrick Akbar - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Johan en Patrick Akbar - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Johan en Patrick Akbar

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 Maart 2011 | Koeweit, Koeweit

Sabah El-Khair, mijn vrienden,

Gisteren is het er dan toch van gekomen… De eerste “high-temp heat treatement” is gedaan en we moeten zeggen: mission accomplished… Zonder al te veel problemen liep de temperatuur lekker met 80°C per uur op naar de 1120°C die verlangt wordt voor dit onderdeel van de gasturbine van Az Zour’s Powerplant… En als men het over dit object heeft is 1120°C het minste wat het wezen mag… Een beetje meer: ja… Een beetje minder: nee…

Gezien dit mijn eerste ervaring met een high-temp op locatie is, was het voor mij toch wel even allemaal spannend… Ik had de filmpjes wel eens gezien, maar er zelf bij zijn is toch wel speciaal, vind ik… Ik keek vooral uit naar het lichten van de oven en de daarbij vrijkomende hitte… Je moet dan echt niet met je snufferd bij de oven gaan staan, want die snufferd kan je dan de eerstkomende weken verpakken in pijnbestrijdende en antibacteriële crèmetjes en verbandjes… Kijk ook even welke kant de wind opstaat, want je wilt niet in de baan van de hitte staan…

En dan gaat de oven omhoog, komt de hitte vrij en zie je een roodgloeiende “innercase” het avonddonker verlichten… Sensationeel, al zeg ik het zelf… Gelukkig had Allah, alweer in al Zijn wijsheid, besloten het voor ons wat makkelijker te maken en was Hij gestopt met het bewateren van Zijn Koeweitse tuinen, was de wind gaan liggen en waren de wolken verdwenen… Hoe mooi kan je het hebben… Ik zou bijna zeggen: Allahu Akbar…

Maar nu waren Patrick en ik even “the greatest”… En niet te vergeten onze trouwe, kleine, Pakistanische kraan-chauffeur, die ons, nadat we alles opgeruimd hadden, een lift heeft gegeven naar SeaShell, waar ik me na deze overwinning heb gestort op een lekkere kop koffie en daarna, om helemaal los te gaan, thee met honing… Draag mij maar weg na zo’n orgie van drank… Ik dacht maar zo, de kater komt later…

Aangezien we gisteren 15 uur gewerkt hebben, hebben wij in al onze wijsheid besloten het vandaag rustig aan te doen en lekker op het resort te blijven… De klus is geklaard, morgen vliegen we naar ons beider heimat en over een paar weken ga ik weer terug voor de volgende gloeiing…

Willen jullie zien wat ik gezien heb gisteravond, dan kom ik graag langs met mijn lappietoppie om het filmpje te laten zien (tegen betaling van een lekker biertje of twee)...

Ma'assalama,
Johan

  • 14 Maart 2011 - 06:29

    PAULUS:

    he Johan
    wat een gaaf gezicht !!!
    lijkt wel de lichtparade bij disney.
    draag je zeker wel een beschermende bril?
    en je benen worden ook lekker verwarmd.

    neem het ervan vandaag !!
    gr van paulus

  • 14 Maart 2011 - 14:00

    John & Anouk:

    Wat leuk dat eindelijk alles toch nog goed gekomen is. Hoop je snel te zien in het zonnige Holland. En uiteraard een pint staat koud!! (misschien wel 2 als je het nog kan, haha).
    Een hele goede terugreis en break a leg!
    Heel veel gr

  • 14 Maart 2011 - 16:19

    Paula:

    Hoi broer, fijn dat het werkt allemaal. We love it when a plan comes toghether!!! Kom maar lekker met je lappietoppie, de "thee" staat klaar.
    Goede reis en tot gauw.
    Kus, je zus.

  • 14 Maart 2011 - 20:25

    Ma En Pa:

    johan de koude thee staat klaar geintje.
    we zien wel graag je film verslag,
    je bent van harte welkom en wij zorgen wel voor een pilsje.
    veel liefs van mama en pa maarten.
    welterusten we gaan nu naar bed.

  • 14 Maart 2011 - 22:48

    Jean And Robin:


    Wow het ziet zo mooi uit.....

    Nu kan je even lekker vanmorgen naar Rembrandt en genieten van een koude en lekker en "Well deserved " Bier

    Hou van jou lieverd
    Tot de Maan en Sterren en terug
    Jean en Zonneshijn

  • 14 Maart 2011 - 22:51

    Jean And Robin:

    Ps

    Wij wil ook zien wat je heeft gisteren avond gedaan.

    Ik ook als het vies en heel heet is!

    tot snel lieverd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Gloeien in Az Zour

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

Ma'assalama Koeweit!!!

14 Maart 2011

Johan en Patrick Akbar

13 Maart 2011

Hoe je jezelf ook voorbereid…

12 Maart 2011

De heilige jamal

11 Maart 2011

Dan staat de aarde even stil!
Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 157595

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: