Lichtgeteint en Rood ongedierte - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Lichtgeteint en Rood ongedierte - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Lichtgeteint en Rood ongedierte

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Mei 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Je hebt van die dagen dat je niet zo veel te vertellen hebt… Dit is dus zo’n dag… Hmmm, ik krijg een déjà vu… Heb ik ook al verteld dat ik met de dag meer teint krijg??? Teint is trouwens de spelling voor tint van voor 1864… Heb ik even gegoogled… Enfin (wat weer Frans voor afijn is en ook van voor 1864 [encyclo.nl]), vandaag was het ook weer zon, zee, zwembad en een beetje internetten… Waar je dan leest dat Bevrijdingsdag door onze lichtgeteinte vrinden weer eens is gebruikt om hun afkeer te laten zien voor ons Nederlanders… En dan lees je ook reacties van Nederlanders die nog steeds vinden dat, het overigens overgrote deel van, ons Nederlanders eens moeten ophouden met het over één kam scheren van deze lichtgeteinte vrinden… Enge linkse rakkers…

Ik moet overigens wel een beetje uitkijken met het ophalen van mijn teint hier, want straks wordt ík over één kam geschoren… Ik wordt zelfs al aangesproken door Koeweitische mensen hier en of dat door mijn teint komt of dat men begint te wennen aan mijn aanwezigheid hier, Allah mag het weten…

Eén van die Koeweitische mannen die mij aansprak werkt hier op Sea Shell… Salmir en ik stonden gebiologeerd (want het bewoog) naar een enorme hoeveelheid rode miertjes die iets ondefinieerbaars (wat niet meer bewoog) liepen te verorberen… De Koeweitie kwam bij ons staan en vertelde dat het “ondefinieerbaars” waarschijnlijk de overblijfselen waren van een Gele Spin…
Nu was het ondefinieerbare niet al te klein en toch al aardig verorbert, dat ik de goede man vroeg hoe groot zo’n Gele Spin dan wel kan zijn… Ruim 10 centimeter!!! En hij kon het weten, want hij had er zelf één gevangen de dag ervoor, in zijn kantoor, hier, op Sea Shell…

Nu ben ik niet snel bang, wat Salmir kan beamen, want vanmiddag in zee heb ik het één en ander boven water gehaald waarvan Salmir, alleen al bij de gedachte dat hij er overheen is gezwommen, spontaan angstzweet en uitslag krijgt… En tot nu was er ook geen reden om bang te zijn voor het wildleven hier in Koeweit, want er zijn hier geen slangen, leeuwen, bizons (Paula :)) of ander gevaarlijk wildleven, zoals giftige spinnen… Maar op onze vraag of dit spinnetje enigszins gevaar voor onze gezondheid kan opleveren, kijken we nu even anders naar kruipend en bewegend wildleven rond en in onze hotelkamer… Een beet van deze Koeweitische Gele Spin is niet geheel ongevaarlijk en behandeling in een ziekenhuis is ten zeerste aan te raden… Je krijgt het namelijk zeer warm (en het is hier al zo warm) en zonder behandeling zou het wel eens vervelend kunnen aflopen…

Maar gevaarlijker dan die Gele Spin zijn die kleine, gemene rode miertjes, die deze Gele Spin overmeesterd hebben… Die krengen zitten echt overal en uit familie-ervaring weet ik dat je daar geen ruzie mee moet krijgen… Die in Anna Paulowna zijn gemeen, die in warmere streken zijn gewoonweg naar en verwoestend… Ook op mijn terras zag ik zo’n bewegende meute rond en op iets ondefinieerbaars, wat bij nader onderzoek een net uit het ei gekomen vogeltje bleek te zijn… Toen ik op mijn hurken dichterbij kwam begon de hele meute mijn kant op te komen… Eng gewoon… Maar hoe verwoestend die mieren zijn bleek nog geen uurtje later, toen ik nog eens ging kijken… De botjes van het vogeltje waren al te zien, gruwelijk…

Kijk, je moet niet in de handen vallen van zo’n meute rood ongedierte, maar in hun ééntje stellen ze niets voor… Al is zo’n rode mier ook in z’n ééntje niet bang voor jou… En daar zit dan wel een heel groot verschil met dat lichtgeteint ongedierte, want in een meute zijn ze onberekenbaar en gevaarlijk, maar het zijn individuele lafaards…

Ma’assalama,
Johan

  • 05 Mei 2011 - 23:06

    Jean And Robin:

    Hi Pale Face

    Nou die rode mieren zijn nu over al,
    en je weet dat wij wil niemand ons
    ons bellen dat ze je botten heeft
    gevonden in een nest van die kleine
    diertjes.
    (net als in de Ardennen met die grond bijen)

    Zo alles is goed als je geen Crocodile hunter spelen en laat die vervelend lief kleine rode dieren met rust.

    Hou van jou
    Jean en Poepie


  • 06 Mei 2011 - 05:33

    PAULUS:

    dit bericht is weer column waardig geschreven
    erg goed hoor!!
    en pas dus op voor groepjes van alle soorten. gr van paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 157633

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: