Uitstel en nog een stukje uitschot - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Uitstel en nog een stukje uitschot - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Uitstel en nog een stukje uitschot

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

06 Mei 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Om te beginnen begin ik met het einde van gisteren… In al mijn enthousiasme ben ik één cruciaal punt vergeten over mijn mening over het lichtgeteint ongedierte… In tegenstelling tot het rood ongedierte wat her en der over deze aardbol kruipt, heeft het lichtgeteint ongedierte géén, maar dan ook totaal géén nut van dien aard… Au contraire, het rood ongedierte ruimt troep, waar het lichtgeteint ongedierte alleen maar troep maakt… Zo, dat moest ik nog even kwijt…

Over tot de orde van de dag dan… Vandaag dus vroeg, fris en fruitig opgestaan om na het ontbijt eens lekker te gaan gloeien op Az Zour… In de ontbijtruimte kom ik Youssef, een Duitsische Bosnier, tegen… Hij is de “inconel”-lasser van Siemens en is degene die de reparaties last aan de “mixing chamber” en deze chamber zou dus deze ochtend klaar zijn voor gloeiing… Uh uh, mooi nie dus… Er is amper aan gelast en het duurt nog zeker tot zondagochtend (met een beetje geluk zaterdagavond) tot Salmir en ik aan het werk kunnen… K*tverd*mme, krijg de sch*t… Weer vertraging… Never ending story… Moeten we weer een dag aan het zwembad en het strand doorbrengen…

Maar aan het zwembad en op het strand lijkt het wel de Nederlandse kust in zomertijd… Alleen hier geen Duitsers met kuilen, maar hordes Koeweiten met hun kinderen en hun nannies… Aan en in het zwembad kun je kont niet keren en op het strand is geen strandstoel meer te vinden… Plus dat je aan het strand normaal converseren wel kunt vergeten dankzij de vele strontverveelde en strontrijke Koeweitische mannen die de kust onveilig en onhoorbaar maken met hun jetski’s en speedboten…

Die gekken zijn gek op lawaai, blijkbaar… Hun auto’s moeten lawaai maken, dus hun jetski’s en speedboten ook… En er zijn tientallen van die lawaaimakers… En ze hebben overal lak aan, flikkeren alles wat ze gebruikt hebben op het strand (wordt wel opgeruimd, en niet door rood ongedierte)… Absoluut respectloos zijn ze…

Uhhh, ik krijg weer een déjà vu…

Ma’assalama,
Johan

• 06 Mei 2011 - 17:07

Paulus:

kan je wel nu je rug laten bruinen dus omdraaien maar!!!!!
    hou vol! ;-)

groet van paulus

• 06 Mei 2011 - 17:36

John & Anouk:

Hi Jo, gister ben ik nog ff bij Nathiana op visite geweest en we hebben wat gesnuffeld op martktplaats. Ik denk dat je straks een keer een rondje Nederland moet doen met je bus. We maken er wel een gezellige tocht van met de giraffen op het dak. Ik heb inmiddels een foto'tje.
    Wist je dat je mieren kan frituren. Een lekkernij bij de Chinezen. Het gele ras heeft zo zijn eigen oplossingen.
    Wij worden trouwens inmiddels hier ook lekker bruin, maar wij zitten in de zon met een lekker koel groot glas bier! Heeeeeeeerlijk, heel veel groetjes x

• 06 Mei 2011 - 19:15

Jean And Robin:

heeeh lieverd..

Nou komt wonder van wonder en strand,duitsers en geen kuilen!

Wat een heel boel dorty bistards...and noisy ones at that..........................

You just show and do a reverse Michael Jackson.....and go from White to black..............

lots of love
    Jean and Robin

• 07 Mei 2011 - 13:46

Paulus:

dat is toch eens een mooie werkplek!!

je zit je zelf te gloeien(rood worden) dus ben je eigenlijk gewoon aan het werk
    en dus overwerk!!
    iemand moet het toch doen he!!