Gloeiende, gloeiende, gvd - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Gloeiende, gloeiende, gvd - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Gloeiende, gloeiende, gvd

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

09 Mei 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Ik quote: “Morgen overdag dus nog een teintje ophalen (gratis dus niet duur) en dan nog een dag of 2 werken… Dat wordt dus naar alle waarschijnlijkheid woensdag richting Heimat, insha’Allah…”

2 van de 3 schijnen te kloppen vandaag… Maar dat teintje, dat viel even in het water… Opgewekt sta ik rond 08.30 uur op, doe alvast mijn zwembad/strand-spullen aan, tas klaar, koppie Alicafé en even lekker rustig aan doen… Straks om 10.00 uur ontbijtje pakken en vanavond naar Az Zour… Ding Dong, daar gaat de bel… Salmir, met zo’n nek, Herr Bauleiter had gebeld, waar we zijn, we moeten subiet komen en aan het werk… Helemaal geen nachtdienst, had hij niet gezegd…

Ons argument van “te heet overdag om de oven af te bouwen”??? Geen verweer mogelijk, we moeten nu komen… En hoe we daar komen??? Regel maar wat… Uiteindelijk komt Ali, onze kraanchauffeur, ons halen… En hoe erg het is om in 40 graden een oven uit elkaar te halen hebben we geweten… Mijn BMI zit nu ver onder het gemiddelde… De vellen hangen erbij en daarmee bedoel ik niet dat mijn huid verbrand is door de zon, maar dat mijn vel mijn snel verminderde BMI gewoonweg niet kon bijhouden…

Enfin, het was dus zeer zwaar en warm werken vandaag… Na het dak, 45 minuten pauze met veel water… Na de eerste ring, 45 minuten pauze met veel water… Na de tweede ring, veel water en de pleuris, morgen weer een dag…

Terug op Sea Shell eerst even lekker een half uur in het zwembad gedobberd… Aan eten moet ik even niet denken… Morgen moeten we weer in de hitte aan de slag, die Herr Bauleiter spoort niet… Mijn bescheiden mening is dat hij zijn onkunde in communicatie projecteert op ons en anderen… Maar nog even volhouden, nog één dagje even ons best doen en dan kunnen we de containers sluiten en achter ons laten…

Maar er is ook goed nieuws, ik heb mijn mobieltje weer gevonden… Al werkt hij niet zo heel erg goed meer… Ook mobieltjes kunnen niet tegen 1120�C…

Ma’assalama,
Johan

  • 09 Mei 2011 - 18:08

    John & Anouk:

    Altijd weer zeuren...die Hollanders.. te heet, te koud, te nat, te droog. Gewoon aan koude dingen denken als je bezig bent, lekker koud ijsje, een heerlijk ijs en ijskoud biertje!
    Wanneer kom je weer terug, weet je dat al?
    heel veel grx

  • 10 Mei 2011 - 05:28

    Paulus:

    tjemmig dat dat dan mag
    volgens mij mag je niet te lang in deze temp werken . maar als je dit leest ben je al klaar denk ik
    maar misschien voor de volgende keren.
    hoop dat je het snel achter de rug hebt.

    gr van paulus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 157660

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: