Op stap met de shoarmaboer… - Reisverslag uit Netanya, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu Op stap met de shoarmaboer… - Reisverslag uit Netanya, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Op stap met de shoarmaboer…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

19 November 2012 | Israel, Netanya

Na de besprekingen van gisteren ging ieder weer zo’n beetje zijn eigen weg… Mijn weg leidde naar de plaatselijke shoarmaboer… Gezellig tentje, gezellige eigenaar… In het tentje zit een leuke blondine en een vriend van de shoarmaboer… We raken aan de praat en het eindigt in de vraag of ik mee ga wat drinken in Tel Aviv… En ik ben natuurlijk de beroerdste niet dus ik stem toe… Wel even wat anders aantrekken, want in mijn legergekleurde korte broek kan ik natuurlijk niet op stap…

Rond een uurtje of één toeren we door Tel Aviv en krijg ik een ander Tel Aviv te zien dat tot nu toe… Tel Aviv lijkt in de folders niet meer dan mooi, maar ook Tel Aviv kent achterstandswijken… We rijden door “Klein Afrika”… We rijden door een soort van krottenwijken… Zwervers, straathoertjes… Ook hier heb je wat er in iedere grote stad aanwezig is… Armoe, rotzooi, gevaar…

Gelukkig weet onze chauffeur de weg en al snel zitten we in Mike’s Place… In de eerste 2 weken heb ik daar met collega’s op zaterdagavond gegeten, vanavond is het gewoon een gezellige kroeg… We praten wat, we drinken wat… Tot we het rond 4 uur wel genoeg vinden… Onze chauffeur brengt ons keurig terug naar de shoarmahut van David en René, de leuke blondine, brengt me terug naar het hotel… En om 6 uur sluit ik dan eindelijk de ogen wetende dat ik om 10 uur weer paraat moet staan wegens een update van de omstandigheden… Pfff…

En daar sta je dan, om 10 uur… Ontbijt overgeslagen want 5 minuten was te kort voor een ontbijtje… En dan begint er een heel lang verhaal, waarom Siemens zijn personeel niet weg haalt, omdat er contracten zijn, omdat er geen negatief reisadvies is, omdat er in principe nog geen oorlog is… De hotshots van Siemens proberen de werklui van Siemens te overtuigen om vooral door te gaan met de klus… Het resultaat zijn een paar afspraken én dat er een aantal Siemens-collega’s het niet aandurven te blijven…

Eén van de afspraken is in ieder geval dat we naar een hotel gaan waar de Fajr-5 niet terecht kan komen, 30 km ten noorden van Ramat Gan… Voor mij hoeft het niet, ik zit best in Kfar… Maar de beslissing is genomen en rond 5 uur heden middag gaan we met de bus naar Netanya, het Island hotel… Leuk hotel, moet ik zeggen… 5e etage, zicht op zee… 2 slaapkamers, 2 badkamers met waarvan één met ligbad… Grote kamer, terras, keuken, 3 flatscreens… Wat wil je nog meer??? Ik wil terug naar Ramat Gan…

Enfin, morgen gaan we met de bus naar Gezer, de oven afbouwen… En dan ergens deze week of begin volgende week op naar huis…

Nu nog even lekker zitten, KUSABO yeah!!!

Tot morgen…

לפעמים קשים חיים

Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 157389

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: