Klein berichtje uit Duitsland… - Reisverslag uit Lohfelden, Duitsland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Klein berichtje uit Duitsland… - Reisverslag uit Lohfelden, Duitsland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Klein berichtje uit Duitsland…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 December 2012 | Duitsland, Lohfelden

Deze morgen dus vertrokken voor een klus van plus minus 10 dagen in Duitsland… Rond 6 uur vertrokken, 6.5 uur later op plaats bestemming… Ruim 2 uur later dan TomTom aangaf… Tot de A44 in Duitsland ging alles lekker soepel… Geen files, geen stress… En dan…

Op de A44 begint het hevig te sneeuwen en de weg wordt in no-time spekglad… Vrachtwagens hadden moeite van hun plaats te komen en zelfs met mijn winterbanden was het van zijn plaats af komen een behoorlijk avontuur… De weg was één grote ijsspiegel… Jullie denken dan misschien, hoe zit het dan met sneeuwschuivers??? Die waren er wel, die reden achter me…

Kruipend ben ik op plaats bestemming gekomen… Maar heelhuids en dat is toch het belangrijkste… Eenmaal op plaats bestemming is ons materiaal nog niet op plaats bestemming… Onze vervoerder IJmond staat nog in de file die ik net achter me heb gelaten… En dan had hij nog de pech dat er voor hem een auto een carambole weet te versieren… Hij miste net onze IJmond-chauffeur… Met nog meer vertraging dan ik komt dan uiteindelijk ons materiaal binnen en kunnen we beginnen…

Maar door al deze vertragingen en andere onvoorziene omstandigheden hebben we vandaag dus niet kunnen doen wat we hadden willen doen… Es ist wie es ist, zeg ik maar… Rond een uur of 6 vind ik het genoeg, ik ga mijn hotel opzoeken… Midden in Kassel… Lekker leuk rustig hotelletje… Leuk kamertje… Leuk kamertje??? Mijn reet… Ik ben verwend, het is een hok… Een schoon hok weliswaar, maar een hok… Waar is mijn ruim 2-persoonsbed??? Waar is mijn terras??? Waar zijn mijn 3 flat-screens??? Waar is mijn ligbad??? Waar is, uhhh, nu hou ik op ;-)…

Enniewee, het is een kamer waar je kan slapen… En er is genoeg te doen in de buurt qua eten en drinken… Ik ga dan ook wat eten in restaurant Regenbogen, aanbevolen door het hotel en mijn collega’s… En daar gaan we weer hoor: de Deutschische Küchen… Ik krijg me daar toch een lap vlees (Cordon Blue) waar een gemiddeld Ethiopische gezin een week kan van genieten… Met het welbekende halve litertje erbij moet ik 13.00 euries afrekenen… Waanzin… En lekker dat het was (heb de hik nu, teveel gegeten)…

Onderhand begint het hier wederom te sneeuwen en is het best wel koud buiten… Met een beetje mazzel ben ik morgen ingesneeuwd en kom ik niet van mijn plek af… Niet dat ik niet wil werken hoor, maar ondanks dat dit een hok is, is het best wel een knus hok… En een lekker dagje hokken, daar heb ik wel oren naar…

Tot morgen,
Johan

  • 11 December 2012 - 18:58

    Paulus:

    das weer andere koek je kamer !!
    je bed lijkt wel een honden mand hahah



    gr paulus

  • 11 December 2012 - 19:00

    Henriëtte:

    En hoe is het afgelopen met de sneeuw? Hier is alles weg behalve de incidentele verdwaalde vlok. Nu moet ik eerlijk zeggen day ze hier over anderhalve sneeuwvolk al een weeralarm afgeven.
    Van mij mag het, vannacht een metertje of zo. Lijkt me gaaf. Hout genoeg voor de haard, kerstboom staat klaar om versierd te worden, alleen de voorraad eten laat wat te wensen over.....

    Maar ja dat zal wel niet gaan gebeuren.
    Overigens hoop ik ook voor jou niet dat het daar zo erg is, dan ben je nl niet voor de kerst terug en ik veronderstel dat je dat wel plezierig zult vinden.....

    Veel plezier in je knusse hok en werk ze...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Lohfelden

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 869
Totaal aantal bezoekers 157593

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: