Lehietra'ot Jisraël - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu Lehietra'ot Jisraël - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Lehietra'ot Jisraël

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 November 2013 | Israel, Tel Aviv

2 maanden alweer en in al die tijd maar één bericht vanuit het intrigrerende Israël… Sorry daarvoor… Misschien is het gewenning van mijn kant, misschien gebeurt er hier gewoon niet veel… Wat moet ik zeggen dan??? Lekker op het strand gelegen vandaag??? Broodje kebab gegeten vanavond??? Rondje gelopen en veel blote benen en veel te korte rokjes gezien??? Oud nieuws, toch???

Intrigrerend Israël … Een mengelmoes aan nationaliteiten hier… Ik vind het dan ook weer fantastisch hier… Ik heb mijn Frans een beetje kunnen ophalen, ken al een paar Hebreeuwse woorden en de tentjes waar ik hier in de buurt eet en drink kennen mij langzamerhand ook… Wat erg leuk is dat als men eenmaal weet dat je Hollander bent, je niet meer stuk kan hier… Iedereen hier houdt van Holland… Want Hollanders zijn open, vriendelijk, beleefd en weten altijd wel wat (of veel) over Israël, haar inwoners (het volk Israël) en haar geschiedenis…

Er zijn veel vooroordelen over Israël, wat er hier gebeurt, de situatie Gazastrook en West-Bank… Oordeel niet voordat je hier bent geweest, voor je de geschiedenis van de staat én het volk Israël eens goed hebt bestudeerd… Doe je dit wel dan krijg je vanzelf begrip en respect voor het volk Israël en hun levenswijze… Ik ga daar niet te veel op in via een medium als dit, maar mijn respect hebben ze… En jij krijgt hun respect als je je een beetje verdiept in (en dus kunt praten over) hun situatie…

Dan over Tel Aviv, daar waar we buiten ons werk verblijven… Dat is écht een stad die je eens gezien moet hebben… Wie zong er ooit: I want to wake up in the city that never sleeps??? Dat ging over New York ja, maar Tel Aviv slaapt ook nooit… Er is altijd wel wat te doen en het mooie is, er gebeurt (over het algemeen) weinig rottigheid… Het is een grote stad met een inwonertal van 3.850.000 totaal in de agglomeratie… Dat is veel, heel veel… Dus ook hier is criminaliteit… Maar over het algemeen kan je hier rustig, 24 uur per dag, over straat lopen…

2 maanden dus… Is er dan niets spannends te vertellen, is er niets gebeurd in die twee maanden… Niet veel eigenlijk… Hamas is redelijk rustig… Een raketje hier en daar, een aanslag op een militair of een militaire post hier en daar… Voor het volk Israël een dagelijkse gang van zaken… Natuurlijk houden ze de boel hier goed in de gaten… Hezbollah laat nog wel eens wat zich horen en er schijnt een leuk, nieuw groepje te zijn (Salafi jihadi) welke het heeft voorzien op het volk Israël (http://www.jpost.com/Defense/Israeli-special-forces-kill-two-Salafi-jihadi-terrorists-in-West-Bank-333100)... Voor de rest gaat het gewoon zijn gangetje hier…

Maar ondanks dat er niets spannends is gebeurt heb ik het weer reuze naar mijn zin gehad hier… Maar aan alles komt een eind, dus ook aan deze werkreis… Wederom met gemengde gevoelens ga ik volgende week terug naar mijn Heimat… Ik heb weer leuke mensen ontmoet, ik heb oude bekenden ontmoet… Een avondje stappen met Renee, haar vriend en haar goede vriendin Jasmin heeft weer een leuke vriendschap tot gevolg gehad…

Nog even wat laatste loodjes bij Gezer Power Station en aankomende maandag is het dus richting Heimat…

Lehietra'ot Jisraël
Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 157592

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: