Liberation Day - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Liberation Day - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Liberation Day

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

26 Februari 2011 | Koeweit, Koeweit

Een hele goedenavond,

Na de late aankomst gisteren hebben we het vandaag rustig aan gedaan... Uitslapen was het devies... En aangezien het niet echt direct nodig was naar de "plant" te gaan hebben we er vandaag een soort van vakantiedag van gemaakt... Ruhe an bitte...

Terwijl Patrick zich vermaakte in de fitness-zaal, vermaakte ik me opperbest aan het gedrag van de plaatselijke jeugd... Met motoren, quads en de allergrootste SUV's die je je maar kan bedenken maakte de locale (rijke) jeugd de locale (zwaar verwaarloosde) Road 245 onveilig... Op en neer paraderend met hun glimmende SUV's, Lambo's, Porsches, Range Rovers en Ford GT's... Gevaarlijke stunts uithalend op hun cross-motoren en Quad's... Dat alles terwijl publiek en publiektrekkers elkaar bekogelen met waterballonnen en elkaar beschieten met supersookers...

Ik keek ernaar, raakte nat, en schoot een filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=rPI5Xj5hHto )... Rare jongens/meisjes, die Koeweities..

Wat overigens opvalt hier in Koeweit is de vele manieren waarop de vrouw zich kleedt... Van alleen maar een hoofddoek (waarvan sommige, het mag gezegd worden, heel mooi zijn), tot aan de allesbedekkende burqa en niqab... Maar ook moderne, westers geklede (veelal jonge) dames... Ook zie je hier veel mannen in jurken... Dit zijn de echte Koeweitie en verplaatsen zich niet met kamelen, maar superdeluxe gigantische SUV's... De vrouw van deze Koeweitie is in het algemeen gekleed in de zogeheten burqa (correct me if I'm wrong)...

Onderhand gaat het feest op het plein onder mijn hotelkamerraam nu echt beginnen... Er wordt gezongen, misschien wel gedanst... Ik ga nog even een rondje lopen..

Tot morgen,
Johan

  • 26 Februari 2011 - 21:21

    Paula:

    Hoi Jo,
    Wat wordt er eigenlijk met de "plant" bedoeld of zou ik dat moeten weten? Mocht je niet meerijden met de jeugd? Succes verder en uitkijken daar.
    Groetjes, Paula

  • 27 Februari 2011 - 12:53

    Anouk:

    Hi Johan, ik hoop dat dit je bereikt. Ik moet nog uitzoeken hoe alles werkt. Met belangstelling heb ik je verslagen allemaal gelezen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat het een fantastische reis wordt. Auf wienerschnitzel!! Heb je al Koeweitse nastro gevonden. haha

  • 06 Maart 2011 - 11:47

    Marcus:

    alles oke? ben blij dat je het naar je zin heb.ik vind alleen jou lelijk ik ben de mooiste. ha ha ha ik zie je gauw.lllllllllllllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Gloeien in Az Zour

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

Ma'assalama Koeweit!!!

14 Maart 2011

Johan en Patrick Akbar

13 Maart 2011

Hoe je jezelf ook voorbereid…

12 Maart 2011

De heilige jamal

11 Maart 2011

Dan staat de aarde even stil!
Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 157881

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: