Koninginnedag 2011 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Koninginnedag 2011 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Koninginnedag 2011

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 April 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Het wordt/was weer een drukke dag… Deze middag om 14.30 ga ik weer de lucht in, op naar het “exiting” Koeweit… Het is zaterdag en aangezien de vlucht laat in de middag gaat, zou ik dus vandaag lekker laat uit bed kunnen stappen… Maar T&T hadden andere plannen: troep verkopen op de rommelmarkt… En aangezien troep op de plaats van bestemming moet komen en papa de beschikking heeft over een busje en T&T om half acht hun plekje willen scoren, afijn, jullie snappen het al… T&T zitten nu dus op hun plekje en ik zit nu net na negenen op mijn plekje…

Vandaag wordt er rechtstreeks gevlogen vanaf Schiphol, alwaar ik mijn Deutsische collega Salmir zal treffen… Dit keer niet met Patrick, die staat op de wachtlijst om een klus in het roerige Iraaks Koerdistan te gaan klaren… Deze week staan er 2 gloeiingen op het program plus het afbreken van de oven… Over een paar maanden staan er meer gloeiingen in Koeweit op ons te wachten, maar de Koeweitische regering/douane-regels staan niet toe de oven zo lang daar te laten staan… Waanzin natuurlijk, want dat wordt nu dus afbreken, inpakken, verschepen en over een paar maanden weer verschepen, uitpakken en opbouwen…

Het is nu 1 uur, Anouk heeft me net afgezet op Schiphol… Dit keer was er geen tijd voor Rembrandt, want Noekie moet werken… Dus zit ik hier nu ganz allein in Café Amsterdam… Toffe plek, want ook rookruimte… Alleen jammer dat alles op Schiphol zo schandalig duur is… Ruim 10 gulden voor een pint of beer… Maar de komende week of meer kan ik weer lekker de-toxen en hoef ik mijn geld niet uit te geven aan dure biertjes… Ik ruik de Alicafé al… Nu nog even snel wat slokken naar binnen gooien, peukie mijn longen in en op naar good old Koeweit…

Exact 24.00 uur Koeweitische tijd… Volgende keer wil ik business-class, want daar hebben ze wel leuke KLM-stewardessen… Natuurlijk heeft een ieder recht op een baan, maar stewardessen van +55 jaar en +85 kilo in de economy-class, ik weet het niet… De vlucht zelf begon een uur voor de landing een beetje bumpy te worden… We vlogen ook niet zoals gewoonlijk over Irak, maar over Saoedi-Arabië… Dit bleek een goede reden te hebben, want Koeweit en Irak werden weer eens getroffen door een zand- en regenstorm… Links van het vliegtuig, in de richting van Irak, zag je constant bliksem en daar zijn we dus omheen gevlogen… Maar blijkbaar hebben we toch nog een staartje meegekregen, want we hadden aardig wat luchtzakken (of liepen onze stewardessen iets te grof door het pad???)…

Nu zit ik op mijn hotelkamer, weer buitengewoon groot… Nog even wachten op mijn Alicafé, verhaaltje uploaden en morgen weer fris op voor ontbijt en busreis…

Ma’assalama,
Johan

  • 30 April 2011 - 22:45

    Jean And Robin :

    Stewardessen moet ook de eisen van heel leuk een knaap man om te dienen....... als dat gebeurd dan kan je echt business class gebruiken
    hou van jou

    Jean and Robin

  • 30 April 2011 - 22:45

    Jean And Robin :

    Stewardessen moet ook de eisen van heel leuk een knaap man om te dienen....... als dat gebeurd dan kan je echt business class gebruiken
    hou van jou

    Jean and Robin

  • 01 Mei 2011 - 08:00

    T&T:

    Hee!!

    Maar tis niet voor niets geweest: 78 euro verdiend! Toch leuk:)! En bedankt nog hea!

    Heel veel succes daarzo, en KLM wil alleen ervaren stewardessen hebben, vandaar dat ze allemaal zo oud zijn!

    Doegdoeg xxx

  • 01 Mei 2011 - 09:06

    Paulus:

    he jo

    tis weer eens anders koninginnen dag vieren. waren de stewardessen niet in oranje??

    succes weer daar en ik blijf je volgen hoe het gaat
    gr van paulus

  • 01 Mei 2011 - 09:22

    Paula:

    Hoera, je bent er weer. Succes en veel werkplezier.
    Liefs, je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 157895

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: