Ach, ach, ach... - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu Ach, ach, ach... - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Ach, ach, ach...

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 April 2012 | Irak, Bagdad

Gutenabend Freunde,

Ach, was haute al passiert… Ik ben totaal de weg kwijt even… Dit heb ik echt serieus nog nooit meegemaakt… En ik weet ook niet waar te beginnen… Eerlijk gezegd moet ik echt even graven om de juiste volgorde weer te vinden… Het eindigde in ieder geval met alweer een heerlijke maaltijd, maar dan buiten, in de zon… Ik zal dit even recapituleren (bedankt Thea!)… En dat ik dit woord gebruik in mijn huidige staat is op z’n minst al een kunst…

Deze morgen heel vroeg begon het met een storing in een brander en aangezien ik werkte met apparatuur van Thermoprozess moest ik Patrick een half uurtje eerder uit zijn nest bellen dan was afgesproken… Geen probleem… De gloeiing ging wonderwel voor de rest en rond 06.30 werd de oven opgehezen… Om 08.00 lag ik in coma en rond 13.30 ging ik lekker lunchen… Beetje laat, maar er wordt hier blijkbaar zo goed op je gelet dat ook het keukenpersoneel wisten dat er iemand niet voor lunch was verschenen en ze hadden een zalige maaltijd voor me achter gehouden… Echt helemaal top hier…

Na deze over the top maaltijd ben ik nog even gaan zitten uitbuiken, tot Patrick binnen kwam om te vragen of ik naar het “plein” kwam… En toen, mijn beste vrienden, ging het los… Er verscheen van alles op tafel, bier, wodka, whiskey en van alles om te mixen met de wodka en whiskey…

Heeh, je bent hier, je kan maar beter meedoen… Ik heb dan nu ook mijn ontgroening gehad, met mijn hele hebben en houden plons het opblaasbad in… En daar lag in dan, in het bad, biertje in de hand, arm in arm met Max, een Oost-Duitser die er niet in spuugt… Wat een verschrikkelijke maflap is dat, maar zo waanzinnig… Tot het irritante toe af en toe, die moet je echt af en toe afremmen…

Op het plein staan twee boxen waar een absolute herrie uit komt, maar beter dat dan die nog alsmaar opstuigende 747’s… Er wordt gedanst, we plonzen het pooltje in, er wordt gedronken, het is een serieuze puinzooi, maar oh zo gezellig… Het enige wat mist zijn wat gezellige dames uit Baiji…

Een van mijn nieuwe Deutischische Freunde probeert me te verleiden om vanaf de zandzakken (voor elke container, beveiliging tegen eventuele mortieren) in het pooltje te springen… Hij doet het wel even voor en flikkert op de grond (iets teveel Vodka)… Ik spring wel gewoon het water in en zie wel wat ik breek…

Tijdens deze verkoeling verkoelt het ook ineens boven ons… Ik loop naar mijn kamer, trek wat schoons aan en ga weer op mijn plekje zitten… Druppels??? Ja, druppels… Het regent en het waait en overal zand… Even leek het erop dat we in een zandstorm terecht waren gekomen, maar al snel waaide het over en daar was hij weer, de koperen ploert…

Maar dan is het jammer als je ziet wat drank doet met sommige mensen… Ik ga hier niet veel verder op in, maar respect jegens een anders geloof is toch ook een van de problemen op deze wereld… Betreffende persoon aangesproken op zijn gedrag, maar dat heeft op dat moment geen zin… Zelf heb ik mijn verontschuldigingen aangeboden over ons gedrag… Voor de rest was het een topavond…

Vergeet niet, er zitten hier mannen van alle leeftijden zeker zo’n drie maanden op elkaars lip… Mannen van alle leeftijden maar ook van alle soorten… Hindoe, Islam, Westers, noem maar op… Geen vrouw in de buurt en geen kant om te gaan… Dan moet je toch wel behoorlijk sterk in je schoenen staan, respect… Dus de kans op irritatie en een eventuele confrontatie is niet zo gek… Maar al met al gaat het goed…

Enfin, ik heb mijn plons gehad en boven de 747 hoor ik nu nog het geluid van de boxen, die gasten blijven party on… Ik niet, ik heb het wel gezien en geniet nog even van een colaatje met een ietwat Absolut erin… Beetje internetten, misschien kijken of er nog iemand online is en anders ga ik eens heel vroeg mijn luiken sluiten…

Bijgesloten foto’s zeggen genoeg…

Slaap lekker…

  • 28 April 2012 - 17:05

    Paulus:

    had je nu maar wat hardcore muziek meegenomen kon je lekker hakken met zijn allen, maar dit is wel gaaf voor je beter dan op je kamer te blijven hangen.en lekker toch met zijn allen in een bubbelbadje!!!lol

    het lijkt wel een beetje op mijn diensttijd ;-) als ik het zo lees.

    en die trekker is dat je suv??
    groet en denk aan je leve(r)n

  • 28 April 2012 - 18:43

    Thea:

    Recapuleren?? tja, het zal de drank wel zijn, je mist een lettergreep, maar zolang je de greep op het leven niet mist zal het wel goed gaan.
    Ik sluit me aan bij Paul(tje), denk om je leve(n)r, maar heb vooral veel plezier.
    Liefs, Thea

  • 28 April 2012 - 19:31

    Jean And Robin:

    bit Naughty

  • 29 April 2012 - 09:33

    Ma En Maarten:

    lieve johan,
    nou hier zijn we dan.zwem je altijd met je kleren aan geintje het was een verrassing dat je ons belde.geniet maar
    van de zon we zijn gisteren bij ted op visite geweest het feest was in een tent maar erg koud we zijn er maar twee uurtjes geweest.nou lievert tot schrijfs hou je goed liefs van mama en groetjes van maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Bagdad

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 157618

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: