Bijna thuis... - Reisverslag uit Erbil, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu Bijna thuis... - Reisverslag uit Erbil, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Bijna thuis...

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Mei 2012 | Irak, Erbil

Jawel lezerinnen en lezers,

Ik ben bijna thuis... Bijna dus... Ik zit nu in een hotel, kwijlen gewoon... Daar doet geen Westers hotel voor onder... Prijstechnisch trouwens ook niet... Sorry Willem, ik moet nu toch echt even de company-card aanspreken morgen...

GW heeft denk ik aandelen in dit hotel, maar het moet gezegd, fantastisch... Goed eten, zwembad, vrouwen zonder boerkini, wat wil je nog meer...

De mensen hier zijn allervriendelijkst en ze spreken allemaal perfect Engels... En een gesprek met de jonge man die me serveerde in het restaurant is geen probleem, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een bekend restaurant in Lisse... De opper-kelner verontschuldigde zich zelfs tegen me omdat hij wat wilde vragen aan mijn gesprekspartner...

Morgen rond de middag wordt ik opgehaald en naar Erbil International gebracht van alwaar ik mijn tocht naar mijn Heimat begin...

De rit van Baiji Power Plant naar hier ging zonder problemen en onderweg lekker gekletst met mijn GW-begeleider... Engelsman, ooit gelegerd in Noord-Ierland, dus genoeg gespreksstof...

Enfin, nu zit ik hier, ik mag niet naar buiten, wat jammer is, want Erbil is zeker de moeite waard om eens lekker rond te lopen... Maar hoewel zeer zeer klein, het risico is daar... Dus maar lekker zitten genieten van een Heineken en straks lekker slapen gaan...

Tot ooit allemaal...

  • 18 Mei 2012 - 19:00

    Gurba Soure:

    Hoi Johan,

    Lekker dat je naar huis kan, wat ik nog steeds niet begrijp is waarom jullie daar niet gewoon de straat op mogen. In Baiji kan ik me daar iets bij voorstellen maar in Erbil, heb jij enig idee wat de reden daar van is?

    Mijn neef is bezig dingen voor je uit te zoeken. Gaf wel aan dat het wrsch moeilijk zal zijn omdat het om een paar kleine dorpjes gaat... dus eventjes afwachten.

    Groet,
    henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Erbil

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 157916

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: