Ieder voordeel heb z´n nadeel - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu Ieder voordeel heb z´n nadeel - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Ieder voordeel heb z´n nadeel

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 April 2012 | Irak, Bagdad

Goedenavond allen,

Vandaag is het grote wachten begonnen… We kunnen nu even niets doen… En Siemens helpen lukt ook niet, want die hebben even niets te doen voor ons… Dat wordt dus onze dagen uitzitten hier… Er wordt nog getwijfeld ons terug te sturen… Maar door de tijd en kosten die daaraan verbonden zijn is het voor Siemens voordeliger ons hier te houden… Het regelen van vervoer naar Erbil bijvoorbeeld is al een hele logistieke operatie en dan zijn we weer snel 2 tot 4 dagen verder… En dan moeten we later ook nog eens terug… Houd in dat we misschien een klein weekje terug zullen zijn… Zonde van de tijd (en het geld)…

Dus we blijven maar hier in onze airco-gekoelde kamer en overdag misschien hier en daar wat klusjes doen voor Siemens… Zo’n airco is natuurlijk zalig, maar elk voordeel heeft zijn nadeel… Ik ben snot- en snotverkouden geworden… Ik verlies nu meer vocht door mijn neus dan dat ik uitzweette tijdens de opbouw van de oven… En dan heb ik de airco gewoon op 23 tot 25 graden staan… Een te koud ingestelde airco is namelijk niet echt slim, want dan stap je van 18 graden de 38 graden in, vice versa… Maar het heeft niet mogen baten, mijn neus zit vol en verstopt, mijn ogen zitten half dicht en de tissues en wc-rollen vliegen er doorheen… Zit je in een land waar het nu rond de 40 graden is, ben je verkouden…

Nu is het hier overdag dus zo’n 40 graden (of warmer), maar ’s avonds koelt het af naar een behaaglijke 25 graden (schat ik zo)… Lekker om dan gezellig met z’n allen buiten te zitten, beetje kletsen, biertje doen… Dat was leuk, tot gisteravond… Want ze hebben ons gevonden gisteravond… Kleine vliegbeestjes die steken… We zitten allemaal onder… Zelf denk ik niet dat het steekmuggen zijn, maar die gemene kleine zandvliegjes (bij ons bekend als knutten)… Welliswaar een muggensoort, maar zo verdomd klein dat je ze bijna niet ziet… En steken dat die dingen kunnen… Vooral Patrick is te grazen genomen… Drie steken naast elkaar op z’n rug, drie plekken ter grootte van een flessedop… Zelf heb ik een flinke bult op mijn jukbeen…

Verder is er niet veel spectaculairs gebeurd vandaag… Dus ik ga maar even zappen, internetten, muziekje luisteren en waterhuishouding op peil houden (met water ja!)…

Tot morgen en weltrusten allemaal…

  • 29 April 2012 - 18:13

    Anita:

    Jeetje wat vervelend nou je verwacht zeker niet dat je strondverkouden word in zo n land nou sterkte en jezus wat een grote bult ik weet wel die kneutjes hahaha ja zo noemen wij ze die steken wel maar zulke grote bulten hebben wij er nooit van dat zijn juist hele kleine bultjes maar oke tis buitenland dus ook buitelandse kneutjes nou sterkte daar .

  • 29 April 2012 - 18:38

    Thea:

    Tja, wat zullen we hier nu weer op zeggen? Iets als "Je wordt er in ieder geval niet mooier op!"?

  • 29 April 2012 - 19:41

    Jean And Robin:

    Hey lief
    nou beterschap en mischien een beetje citron en het vodka
    en op je benen

    wij je heel veel missen

    Jean and robin

  • 29 April 2012 - 20:35

    Nathiana:

    Heee paps,

    Ik ben druk bezig geweest, maar tis me gelukt hoor! De bank zit nu in de was, maar dat komt morgenochtend wel weer!
    Ziet er trouwens pijnlijk uit die bult... Hoop dat hij niet al te erg jeukt!

    Veel plezier met vakantie hebben (want dat heb je nu je niets te doen hebt) en tot snel!

    xxx

  • 30 April 2012 - 07:53

    Paulus:

    heb je je zelf toch een bult gewerkt hahaha

  • 30 April 2012 - 14:53

    John & Anouk:

    Hi Johan, eindelijk tijd om je even te schrijven. Leuk om de verslagen achtermekaar te lezen. Zo te lezen hebben jullie je misdragen met de drank...ook daar ben je niet meer welkom haha....
    Ga je nog met die bewaker naar huis?
    Ik hoop dat je je niet hoeft te vervelen. Ik ga zo mijn avonddienst draaien.
    Heel veel plezier en kijk uit voor enge beestjes, grx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Bagdad

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 157591

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: