Vergapen!!! - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Vergapen!!! - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Vergapen!!!

Blijf op de hoogte en volg Johan

01 September 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

De tering, wat was dat lekker. Rond half tien het bedje uit, rustig aan doen, ontbijtje, daarna weer even rustig aan doen. Het lijkt wel vakantie. Vandaag lekker niet naar de centrale dus tijd om eens even te kijken wat Sint Petersburg te bieden heeft. Het schijnt nogal wat te zijn.

Rond half een vertrek ik met Salmir richting het centrum. Busje van hotel naar metro, met metro naar Nevski Prospekt, de “place to be”. De metro hier is waanzinnig. En goedkoop. En diep. Morgen gaan we weer en dan zal ik eens proberen te onthouden en/of op te schrijven via welke metro-stations we Nevski bereiken.

Nevski is druk, erg druk. Auto’s ohne ende, mensen ohne ende. Maar het hoppen van bar naar bar is het niet helemaal. Leuke plekken doch, maar het is niet zo dat het bar na bar na restaurant na restaurant na club na club is. Maar leuk, gezellig, druk. Een waanzinnig shopping-centrum, heel gevaarlijk, veel te veel leuke dingen. Wel een gave broek en soort van jas gekocht. Die kon ik echt niet laten hangen.

We hebben een aantal uren rondgelopen, voeten moe en nek een beetje uitgerekt. Het is niet zo dat elke Russische vrouw mooi is, maar mijn hemel, wat loopt er hier veel lekkers rond. Sorry voor de dames die dit lezen, ik ben van huis uit niet seksistisch (dat lieg ik natuurlijk een beetje), maar het hoge hakken korte rokken gehalte hier is toch wel erg groot.

Enfin, een leuke dag die uiteraard, Hollander als ik ben, eindigde in een Engels/Ierse pub. Guinness achter de kiezen en terug naar het hotel. Vanavond gaan we nog even kijken bij de Deutsische Biergarten, want Salmir moet zich natuurlijk ook wel een beetje thuis voelen hier. Ik ga natuurlijk liever niet, want ook daar is de kans groot dat je je nek verrekt en dat willen we natuurlijk niet.

• 01 September 2012 - 20:53

Henriëtte:

Hoi Johan,

Leuk weer eens wat te lezen. Volgens mij heb je het deze keer heel goed naar je zin. Geniet er van zou ik zeggen. Overigens is hier het hoge hallen, korte rokken gehalte dit weekend ook vrij groot, schitterend weer....

Groet,
    Henriëtte

• 01 September 2012 - 21:40

Jean And Robin:

Hi Johan no need to apologise, its the high heels and short skirts that keep staring at your eyes.

and your the only man I know who can find an Irish pub everywhere he goes

• 01 September 2012 - 22:02

Jos:

He Johan,

Waar zijn de foto's of moeten we er maar vanuit gaan dat de winkels ook echt zo mooi zijn?

Jos