We zijn er bijna - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Blijf op de hoogte en volg Johan

09 September 2012 | Rusland, Sint-Petersburg

Ben je eindelijk gewend aan dit afwijkende leef-schema, is het alweer bijna voorbij. Vanavond/vannacht/morgenochtend de laatste gloeiïng. Dan is de pret over. Maandag gaan we de oven weer in de container proppen. En als het gaat zoals het hoort te gaan zitten we dinsdag of woensdag in de luchtbus op weg naar ons beider Heimat.

Maar nu eerst nog even deze nacht zien door te komen. Gisternacht ging makkelijk. Wel was het verschrikkelijk k*tweer. Vandaag was het de hele dag redelijk zonnig, wel fris, en nu begint het weer weer tegen me te werken. Net een gigantische hagelbui en nu, om kwart voor 8, begint het weer. En jullie in Holland hebben het mooiste weer van de wereld, lees ik net. Hou alsjeblieft wat over voor mij, kan wel wat zon en warmte gebruiken.

De rit hier naartoe ging vandaag zeer vlot. Zo druk als het is door de weeks op St. Petersburg’s lanen en straten, zo rustig is het dus op zaterdag. Ook in de metro was het een stuk rustiger. Fantastisch hier trouwens, de metro. Elke 2,5 tot 3,5 minuut komt er een metro aan. Om binnen te komen betaal je 27 Roebel (= ongeveer 68 Eurocentjes). Dan kan je overal komen. Verlaat je een metrostation dan moet je wel weer een nieuw toegangsmuntje kopen als je weer verder wil. Maar voor die 68 Eurocentjes maakt het niet uit hoeveel haltes en hoeveel overstappen je maakt. Fantastisch.

Ik heb sinds vanavond trouwens een vriendin. Ze heet Натасия (Natasja) en ze heeft helaas geen Facebook-pagina. Натасия heeft mooi bruin haar en dito ogen. Натасия kwam net aangelopen en na een paar stukjes salami blijft ze nu naast de container liggen. Zo heb ik vanavond mijn eigen bewaakster bij me. Er lopen hier wel meer honden rond en ’s avonds komt er altijd een roedeltje voorbij van een stuk of 5. Maar Натасия lijkt me een beetje een eenling. Ze ligt hier wel vaker bij de deur van de portier en nu dus ook bij mij, de schat.

En zo komen we wel weer de nacht door. Straks in plaats van de eeuwige МакДоналдс maar eens een pizza. Daar zal mijn bezorger Rob wel even voor moeten omrijden, maar na 3 avonden МакДоналдс denk ik dat hij dat niet zo erg vindt. Rob is één van de andere 3 Nederlanders hier en doet laswerk aan de mixing chambers. Hij werkt voor cr8las uit Venray en zit ook in de nacht.

Na deze dienst ga ik een paar uurtjes te bed, niet te lang. Want na een paar van deze dagen moet je weer in je normale ritme zien te komen. Dus paar uurtjes slaap, opstaan, metrootje pakken en even lekker St. Pietersburg in. Het is zondag dus ik denk dat ik maar even lekker een Guinness ga pakken in mijn Iers/Engelse pub of in één van de 7 Molly’s die St. Petersburg rijk is.

En nu ga ik slapen, weltrusten allemaal…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 157622

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: