Passagier 272 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Passagier 272 - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Passagier 272

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

20 Maart 2013 | Koeweit, Koeweit


Op naar Koeweit, voor de 5e keer in mijn gloeicarrière…

Vroeg op, niet meer kunnen slapen… Om half 5 is deze jongen klaarwakker… Ruim de tijd dus om mijn koffer in te pakken… En zoals dat altijd gaat als je voor langere tijd weg gaat loop je je huis nog eens een keer of 10 rond om te kijken of je niets vergeten bent… Kleren, werkkleren, scheerspullen, iets te lezen en honderdduizend kabeltjes voor al je apparaten… Wanneer krijgt mevrouw Kroes het nu eens voor elkaar om één universele oplader door de strotten van die honderduizend kabeltjesmakers te duwen??? Daar wordt je toch knettergek van… Als ze mijn koffer straks scannen denken ze op z’n minst dat er een atoombom in mijn koffer zit…

Kabeltje voor camera, kabeltje voor mobiel, kabeltje voor speakertjes, kabeltje voor iPod, kabeltje voor Laptop… En dat zijn dan nog maar de oplaadkabeltjes… Komen daar nog de connectiekabeltjes bij, waanzin… Bij mijn vorige werktrip had ik deze kabeltjes in mijn handbagage, dat was lachen bij de scanner… Alles eruit… Deze keer gaan de kabeltjes maar het ruim in… En het is me gelukt het te houden bij één volle koffer en een rugtas voor mijn Laptop en muziek voor onderweg… Want het gaat een hele wereldreis worden… Eerst naar Frankfurt alwaar ik me straks ruim 4 uur mag vermaken tot we het luchtruim kiezen naar Koeweit… Alwaar we ergens vannacht hopen aan te komen…

Enfin, ruim op tijd op Schiphol, bedankt Rob… Kuieren, biertje, beetje Facebooken, sigaretje… Je mot wat… Ik zit er wel een beetje tegen aan te hikken om straks ruim 4 uur op Frankfurt rond te huppelen… Het wordt een lange dag en ik hoop dat Allah in al zijn wijsheid heeft besloten dat we morgen niet hoeven te werken… Dan wordt het een lekker dagje zwembad en Perzische Golf bij een lullige 27 graden…

Het mooiste en/of leukste van vliegen (in een vliegtuig met een piloot achter het stuur) vind ik het stijgen en landen… Het stijgen heb ik gemist… Ik heb de instructies gemist… Ik heb bijna de salade met een biertje gemist (mijn zesde zintuig attendeerde mij op tijd voor deze onderbreking van de vlucht)… Iedereen aan boord, ik gangpad-stoel en niemand naast me, zalig… Hophop naar het raampje, koptelefoon op, iPod aan… Als we eventueel zouden neerstorten, ik zou er geen last van hebben gehad… Op de zesde zintuig-onderbreking na heb ik alleen maar geslapen met ergens in de achtergrond via mijn koptelefoon mijn eigenste top 325… En dan komt het mooiste moment van na een vlucht en landing: het stoppen van een vliegtuig bij een gate… Pafff, de luchtbus staat stil, pafff, 271 passagiers vliegen uit hun stoel, grijpen naar hun handbagage, staan voorkant- en achterkant-wrijvend tegen elkaar aan, doen met pijn en moeite hun jas aan, chaos alom… Passagier 272 kijkt het allemaal hoofdschuddend aan, doet zijn iPodje wat harder en sluit zijn ogen voor de komende 10 minuten…

De deuren gaan open, de kudde schuifelt naar buiten, passagier 272 vindt het wel best… En daar sta ik dan, 15 minuten later, op Frankfurt Airport… Nog een paar uurtjes en dan kan de koptelefoon weer op, de stoel naar achteren en de ogen dicht… Passagier 272 heeft nog een paar uurtjes te gaan voordat hij biervrij Koeweit binnen gaat… Dus nog even genieten van het Westen te bieden heeft… Straks is het Coca Cola, Alicafé en Thee met Honing… Is niet erg hoor, maar nu nog even niet…

De reis van Frankfurt naar Koeweit duurt zo’n 5,5 uur… En dat is normaal gesproken best lang als je de ruimte niet hebt… Maar we hadden ruimte ohne ende… De voorste stoelen, 4 stuks, voor ons beide… Lekker languit filmpjes gekeken, nu en dan een biertje en een Baily’s… Daar doe je het toch voor… Ik weet nu ook hoe je luchtbusvoedsel lekker kan vinden… Gewoon een paar uur niet eten, honger maakt inderdaad rauwe bonen zoet…

De formaliteiten op Koeweit Airport gingen verschrikkelijk makkelijk… In no time hadden we ons visum en daarna konden we zo de paspoortcontrole door… Onze chauffeur stond al netjes op ons te wachten en om half 2 plaatselijke tijd zit ik dan op mijn wonderschone hotelkamer… Deze ochtend een laat ontbijtje en dan vanmiddag even de site checken…

Koeweit, ik ben er weer…

Johan

  • 20 Maart 2013 - 06:39

    Paula:

    Zo 272, je gaat ons weer verwennen met je schrijverstalent. Hartstikke leuk. En geniet maar van de mooie temperaturen, misschien knap je er van op. Werkse, schrijfse, genietse en opknapse. Lieve groetjes van je zus

  • 20 Maart 2013 - 08:37

    Anouk:

    Hi Jo, ik heb gister wel aan je gedacht. Ben zeer benieuwd hoe je het daar zal hebben. Ik ga straks ook naar het strand met de hond maar dan gekleed in dikke winterkleding want het is weer goed koud. Dus denk maar aan ons als je daar in je zwembroek ligt. :-) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 157628

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: