Het heen en weer 3.0… - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Het heen en weer 3.0… - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Het heen en weer 3.0…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 Maart 2013 | Koeweit, Koeweit


Goedenavond allemaal… En alweer een dag overgeslagen, sorry daarvoor…

Ik krijg nu serieus het heen en weer hier… En mijn klokje raakt meer en meer van streek… Maar ja, werk is werk, toch??? Maar waarom dan wederom een dag overgeslagen… Nou, daar had/heb ik alle reden toe… Het begon allemaal gisterochtend vroeg, om 6 uur in de morgen om precies te zijn… Hier het relaas…

Om 6 uur sta ik dus een soort van fris en fruitig op… Het ritueel van je smoel verwennen met koud water wordt opgevolgd door het ritueel “op naar de ontbijtzaal”, alwaar ik me wederom tegoed doe aan het zeer uitgebreide ontbijtbuffet wat men hier heeft… Daarna volgt rond kwart over 7 de reis naar Az Zour… Deze keer niet met de bus maar in een luxe Toyota van één van onze Siemens-vrienden, lekker relaxed… De volgende gloeiing staat gepland voor zondag, dus dat wordt een dagje languit in onze, overigens zalige, bureaustoel, beetje internetten, beetje rondlopen, beetje niets doen… De middaglunch bestaat vandaag niet uit ons meegekregen lunchzakje, maar uit een tochtje naar Al Zour, een dorpje in de buurt… Daar doen we ons tegoed aan een uitgebreide kip met rijst schotel in een plaatselijk eettentje… Het tentje ziet er niet uit, maar het eten was super… Buikloop en dat soort ongemakken bleven achterwege, dus dat zit wel okay daar…

Terug op Az Zour komt Herr Bauleiter naar ons toe met de veelzeggende mededeling: we gaan gloeien, en wel vandaag… What the fcuk… En niet zo maar een gloeiing, één van zeker een uurtje of 18… En hij moét vandaag opgestart worden, want morgen (vrijdag, red.) wordt er niet gewerkt en Siemens heeft dat onderdeel zaterdag nodig… En daar zit ik dan, een half uurtje later, in een auto onderweg naar Sea Shell om wat uurtjes te gaan slapen… Salmir start vandaag op en ik zal hem later de avond dan aflossen…

Van slapen komt weinig terecht, want het is feest op Sea Shell… Het is donderdagmiddag, het begin van het Islamitisch weekend… Herrie, muziek, af en aan van auto’s met veel te veel cylinders inclusief inhoud exclusief normale dempers… Later die avond brengt het taxibusje van Sea Shell me naar Az Zour en brengt Salmir terug naar Sea Shell… En daar zit ik dan, turend naar de gestaag stijgende temperatuur in de oven…

De gloeiing verloopt redelijk voorspoedig op wat kleine storingen na van brander 1, 2 en 3… En later ook 4... Ik zeg maar zo, blijf je in ieder geval wakker en alert… Wat me ook wakker en alert hield waren de vele muggen, gek wordt je ervan… Ik heb denk ik hele families naar de insectenhemel gestuurd, wel nadat ze zich tegoed hadden gedaan aan mijn, nu absoluut alcoholvrij, bloed… En na de muggeninvasie ’s nachts was het bij daglicht tijd voor een vliegeninvasie… Wederom een lange rij voor de poorten van de insectenhemel…

Na de gloeiing de boel opruimen en terug naar Sea Shell, alwaar ik me wederom tegoed doe aan het uitgebreide ontbijtbuffet… En dan maar weer wat uurtjes gaan slapen… Wat wederom lastig is want wat maken die Koeweities een lawaai als ze vrij zijn… Alsof ze het door de weeks zo druk hebben dat ze nu alles moeten laten gaan…

Ik sleep me na een paar uurtjes liggen uit mijn, overigens zalig, hotelbed en besluit om de laatste 2 uren dat het nog licht is (de zon is al in de verste verte niet meer te bekennen) om op het terras te gaan zitten en een lekkere grote kop cappuccino te nemen… En ik heb weer genoten van alles wat daar zo rondloopt… Wederom ben ik tot de conclussie gekomen dat nanny’s niet worden geselecteerd op hun uiterlijk… En het valt me op dat verschrikkelijk veel Koeweitische jongeren het te goed hebben… Wat lopen er veel obesitasjes rond hier… Af en toe loopt er ook wel wat moois voorbij, maar allemaal van het soort “wel stiekem kijken maar absoluut niet aankomen”… Dat schijnt hier niet te mogen… Trouwens de puf niet voor nu…

Zo, dat was het zo’n beetje wel… Straks maar weer wat eten en wat morgen brengt, zien we morgen wel… Niets zo veranderlijk als het weer en de planning bij Az Zour/Siemens…

Tot morgen,
Johan

P.s. Jullie kunnen wel jaloers zijn op de volop schijnend en verwarmend zonnetje hier, ik heb er tot nu toe verrekt weinig plezier van kunnen hebben…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 157683

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: