Daar sta je dan… - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Daar sta je dan… - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Daar sta je dan…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Mei 2013 | Koeweit, Koeweit

Met je goede gedrag…

Maar vol is vol, er kan geen mens meer bij… Zelfs “First Class” is volgeboekt… Morgen mag ik mee, maar ik sta hier nu, op dit moment… Wat nu??? Ik blijf hier geen 24 uur op Kuwait International hangen, dus dat wordt een hotelletje in de buurt…

Afgelopen maandag ben ik dus wederom naar Koeweit gevlogen, de derde keer dit jaar… Dit keer weer voor een HT aan een Innercase… Dinsdagmorgen heul vroeg land ik op Kuwait International via een tussenstop in Damman (Saoedi-Arabië)… Rond een uurtje of 3 plaatselijke tijd duik in mijn bed in en ’s morgens, na het ontbijt, reizen we rond half tien af naar Az Zour… De Innercase is nog niet klaar, waarschijnlijk morgen… Dat wordt dus een dagje nietsdoen, geen verrassing voor ons… Maar dan, om half twee ’s middags, krijgen we te horen dat we tóch gaan gloeien… Johan dus weer naar Seashell om Patrick later die dag af te lossen…

Wederom aangekomen op Az Zour blijkt de Innercase nog net niet klaar te zijn… Pas rond half tien ’s avonds mag ik beginnen met de thermokoppels, het plaatsen van de oven, het plaatsen van de branders etc. etc…. En rond elf uur ’s avonds gaat de brand er eindelijk in…

’s Morgens neemt Patrick de gloeiing over en ik stort me bij Seashell op het ontbijt en even later in mijn bed… De avond hoeven we beide niet te doen en ons programma zegt dat we pas vrijdag-avond laat gaan vliegen… Voor de duidelijkheid, het is nu woensdag en gloeien doen we voorlopig niet meer tot de twee Mixingchambers klaar en aangepast zijn aan de net gegloeide Innercase… Capice???

Maar om hier nu 2 lange dagen te zitten niksen is niet echt leuk… Na 2 uurtjes strand en zon heb ik het wel gezien… Gelukkig kan de vlucht omgeboekt worden naar de volgende dag, donderdag… Donderdag overdag genieten we dan nog even van het weer en om half tien ’s avonds zitten we in de taxi richting Kuwait International… Maar onderweg bekruipt me al een vervelend gevoel, die omboeking… Op de één of andere manier wist ik dat het mis zou gaan… En mis ging het…

Ik sta dus braaf bij de incheck-balie, geef mijn paspoort en ja hoor, ik sta niet geboekt op vandaag, maar op morgen… Ondanks dat ik een bevestiging heb is het bij KLM op de één of andere manier niet doorgekomen… Normaal geen probleem, maar het vliegtuig zit nokvol… Uiteindelijk wacht ik tot kwart voor twaalf om met zekerheid te horen te krijgen dat ik niet mee kan… Fcuk!!! Ik druip af…

Ik loop naar het dichtstbijzijnde hotel-boekings-kantoor, ik ga op dit tijdstip niet op koopjesjacht… En een half uur later check ik in bij Crowne Plaza Kuwait… Een pracht van een hotel, een pracht van een kamer, maar ik had liever in de lucht gezeten nu…

Ja, het leven van een wereldreiziger gaat nu eenmaal niet altijd over rozen… Het beste er maar van maken, denk ik maar… Ik gooi me ’s morgens op een fantastisch ontbijt (nasi met verschillende vleessoorten) om me vervolgens in het zwembad te gooien en nog wat zonnestraaltjes te pikken… Vanavond rond kwart voor elf zal een taxi me naar Kuwait International brengen, waar me gisteren verzekerd is dat ik absoluut mee kan vliegen… We zullen het zien…

Tot dan maar gebruik maken van de faciliteiten van dit machtige hotel…

Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 157590

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: