Berichtje uit Schwanau - Reisverslag uit Schwanau, Duitsland van Johan Smit - WaarBenJij.nu Berichtje uit Schwanau - Reisverslag uit Schwanau, Duitsland van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Schwanau

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Oktober 2012 | Duitsland, Schwanau

Normaliter stuur ik geen WaarBenJij.Nu-tjes uit Schwanau, gewoonweg vanwege het feit dat er hier nooit iets raars gebeurt… Of iets spannends... Of iets geks… Het gaat hier gewoon altijd zoals het gaat, van het leien dakje… Maar ik heb nu eenmaal een paar mensen (hoe gaat het met Freggle , is het huisje al klaar , hoi Mam en Maarten ) beloofd wat van me te laten horen… Dus bij deze…

Nogmaals, er gebeurt geen ruk hier… Oventje vullen, brandertjes installeren, koppeltjes schieten, programmaatje inprogrammeren, knopje indrukken, de boel start op, alles loopt soepeltjes, einde verhaal… Maar iedere trip heeft zijn verhaal… Het verhaal van deze trip is als volgt:

Ik vertrek afgelopen woensdag rond 11.00 uur vanuit Haarlem om via Lisse (spulletjes halen) naar Herrenknecht te rijden… Lekker rustig door onze Heimat rij ik onze burens Heimat in… Wat rijden veel Deutschische Fahrers beroerd… Een druppeltje??? In de ankers!!! Bordje je mag niet meer zo snel rijden??? In de ankers!!! Wat een fijnstof moet er hangen rond burens Autobahn… Gelukkig was afgelopen woensdag een nationale, dus vrije, feestdag… Weinig tot geen LKW’s, rustig op de Autobahn, dus CC op 130 en lekker karren an…

Aangekomen bij Herrie (afkorting voor Herrenknecht, want Herrenknecht vind ik zo’n lang woord, dus Herrenknecht gebruik ik niet meer) check ik de oven… Een plakkaat van 45 ton, recht voor de branders… Uh, dat wordt hem dus niet… Dat wordt tauschen… En dat is gelukkig ook het plan van Herrie, want er komt nog een stukje staal van zo’n 30 ton in… Onder dat stukje van 45 ton… Ik bespaar jullie de details, maar voor mij kwam dat zeer goed uit…

Enfin, ik doe mijn ding daar en dat is niet altijd het schoonste werk… Werken met metaal en olie in combinatie met zweet doet je lichaam vies maken… En dan kom ik nu tot het feit waarom ik dan toch maar een verhaaltje ging maken, buiten het feit dat ik enkele mensen (hoe gaat het met Freggle , is het huisje al klaar , hoi Mam en Maarten ) dit beloofd heb…

De douche hier… Ik kom hier al een tijdje (zo’n drie jaar), maar gisteren heb ik het gevonden hoor… Zet dat ding op z’n heetst, ga in een hoekje van de douche staan, het lijkt wel een sauna… Dat kreng wordt zo heet, dat de vellen er bij zouden gaan hangen als je er onder zou gaan staan… Nou voel ik met iets te jong voor hangende vellen, dus daar begin ik niet aan, maar wat een zaligheid… Ineens begrijp ik mensen die graag naar een sauna gaan… Het zweet knalt uit je lichaam, het vuil uit je poriën, het snot uit je neus… Na een kleine tot grote 10 minuten zet je dan de douche in zijn koud… En??? Wat een geweldige ervaring, zalig, bijna lekkerder dan kl**rk*m*n… Bijna heh…

Je voelt je als herboren, hernieuwd… Je voelt je schoon… Je wilt niet meer anders, je wilt dit ook thuis, in je eigen hokje, iedere dag… Ter afsluiting van dit alles droog je af met een voorverwarmde, grote handdoek om vervolgens jezelf tegoed te doen aan een ijskoude Tannen Zäpfle…

Kijk, zo kan werk ook zijn… Ver weg, reizen ohne ende, uren ohne ende, maar genieten van de momenten die er zijn… Daarom vind ik dit werk zo leuk, gaaf, fascinerend… Het is raar werk, soms vies, soms vermoeiend, maar nooit saai (buiten de uren dat je zit te wachten tot er iets mis gaat omdat het te goed gaat )… Je ontmoet mensen in den vreemde, je eet in den vreemde, je drinkt in den vreemde… En je komt soms in situaties waarvan je denkt, verrek, kan het ook zo??? Dus zo kan je ook douchen??? Het is maar één van de dingen die je kan overkomen…

Zo, genoeg geluld vandaag, ik ga eten bij Zum Zarko, ik heb honger gekregen van mijn private sauna-party…

Auf Wienerschnitzel,
Johan

  • 05 Oktober 2012 - 22:31

    Anita:

    Hahahahaha lache ik moest echt hard lachen met je sauna toch nog een leuk verhaal ondanks dat er niks gebeurd hahah nou succes kijk je uit morgen niks geen vellen he daar ben je te jong voor hihi
    werkse xx

  • 07 Oktober 2012 - 14:52

    Mama En Maarten:

    lieve johan met plezier je verslag weer gelezen.
    we zijn blij dat je het naar je zin hebt ceniet maar van al die reizen.
    we blijven aan je denken.
    veel lievs van mama loes en maarten.

  • 17 Oktober 2012 - 18:16

    Tosca:

    Hoi Johan,
    dan moet je echt eens een goede bouwmarkt induiken en thuis zo een kant en klare sauna opbouwen...
    Denk eraan, Deesen ligt bijna op je weg naar huis...
    Tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Schwanau

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 157882

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: