Struinen door Tel Aviv… - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu Struinen door Tel Aviv… - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Struinen door Tel Aviv…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 Oktober 2012 | Israel, Tel Aviv

Goedemorgen, om 7 uur klaarwakker… Ik draai me nog een paar keer om tot zo’n uurtje of 8 maar dan is het genoeg… Fris en fruitig sta ik naast mijn bed en ga voor het ontbijt… Lekker rustig aan, ik heb alle tijd… En blijkbaar, als ik tijd heb, kan ik best wel een ontbijtje achteroverslaan… Broodje met de één of andere plaatselijke kaas, een fetasalade, stukjes zure en zoute haring, eitje, koffie en jus d’orange…

Gisterenavond zijn we tegen alle afspraken in (we gaan niet hoor, wil morgen fris en fruitig opstaan en ik moet ook nog eens werken morgenavond) toch maar Tel Aviv ingegaan… Eerst wat eten bij Little Prague en dan op naar Joey’s Bar… Little Prague is een gezellige, drukke tent waar het goed eten is… Eigenlijk zijn alle eettenten in deze omgeving gezellig en druk… Tel Aviv bruist ’s avonds… En nu was het in Sint Petersburg nekverrekkerij, het is hier niet veel anders… Mede door het mooi weer uiteraard lopen ze hier ook kortgerokt en hooggehakt te paraderen… En de meeste van deze mooie paradeersters hebben dan ook nog van dat mooie lange haar tot ver over de schouderbladen…

Enfin, na een heerlijke steak met knoflookboter en frieten gaan we richting Joey’s Bar… De GoGoGirls Stripclub laten we voor wat het was… Daar neem ik als echte Ollander 2 Heinekjes en besluit rond een uurtje of één een taxi naar het hotel te nemen… Mijn Deutschische Freunde blijven achter en zullen waarschijnlijk niets aan hun zaterdag hebben, hun onderhande kennende…

Dus wederom een Duitse invasie in Tel Aviv, geholpen door deze collaborateur… Maar in al mijn wijsheid besluit ik het dus lekker rustig aan te doen en neem ik, ganz alleine, een taxi terug… Ik wil morgen fris en fruitig opstaan en de Port van Tel Aviv eens gaan bekijken… Dus ik sta inderdaad fris en fruitig op… Aan de deurknoppen van mijn mede-invasiteurs hangen de bordjes “נא לא להפריע”, dus dan weet je wel hoe laat het is en hoe laat het is geworden voor mijn Deutschische Freunden…

Enfin, ik neem de taxi, want op Sjabbat rijden er geen bussen, en laat me afzetten bij de Port van Tel Aviv… Gezellige drukte hier… Eet- en drinktentjes en een zalig zonnetje… Ik kuier lekker rond en neem op een terrasje aan het strand wat lekkers tot me… Daarna kuier ik door het centrum in en besluit wat te eten… Nu ik toch zon, zee en strand heb gezien denk ik dat een vismaaltijdje er wel in gaat… Zalm met dijon-dille-saus (?), uiterst smaakvol…

Maar de plicht roept en vertelt me dat ik om kwart voor 8 paraat moet staan voor de nachtdienst… Dus taxi terug en rond 2 uur zit ik weer braaf in mijn hotelkamer om eerst dit verhaaltje tot jullie te doen komen en om dan een paar uurtjes plat te gaan…

U allen weer bedankt voor het lezen en tot morgen…

הבנות בתל האביב חמות, אלוהים שלי

Johan

  • 27 Oktober 2012 - 18:16

    Henriette:

    Zo te zien een prima beslissing geweest om toch lekker naar de haven te gaan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1020
Totaal aantal bezoekers 157907

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: