Ich bleib in Bett - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu Ich bleib in Bett - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Ich bleib in Bett

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 April 2012 | Irak, Bagdad

Gutenabund Freunde,

Deze dag begon met een zeer verstopte neus, dichtgeslagen ogen en een kuch die ik voelde tot in mijn tenen… Met pijn en moeite heb ik me naar het ontbijt gesleept, in de hoop dat ik de rest van het kamp niet met mijn problemen zou besmetten… De tissues zijn op dit moment niet aan te slepen en dat is niet omdat mijn hormonen ergens om vragen…

In al mijn wijsheid (en die is groot, dat weten jullie) besluit ik in mijn cel te blijven… Ik ben serieus absoluut volkomen verkouden, tegen het grieperige aan… Terwijl al mijn collega’s naar site gaan, komt ons hoofd bewaking even kijken hoe het met me gaat… Beroerd dus… Ich bleib in Bett (http://www.youtube.com/watch?v=CPUREZTBU-o&feature=related)… Ondanks de 747 die nog steeds opstart slaap ik, met pauzes om mijn neus te legen, een gat in de dag…

Tijdens lunchtijd komt Patrick even kijken hoe het gaat en brengt me later wat te eten… Een uurtje of zo later komt onze camp-med ook even kijken, of ik wel in de gaten hou of ik niet op het randje sta van een voorhoofdholte-onsteking… Onderwijl vliegt de ene tissue na de andere de prullenbak in… Onderhand heb ik al ruim 150 tissues tegen mijn neus geduwd…

Om 18.30 wordt er hier gegeten en gelukkig is dat weer bbq, zodat ik ook gewoon lekker mee kan doen… In mijn staat ga ik niet in een airco-gekoelde kantine zitten… En het wordt dan toch nog gezellig… Met een groepje van vier blijven we over, maar we gaan wel in het game-hok zitten… De knutten vallen ons weer aan… We lullen over van alles, nemen een biertje of twee, en natuurlijk komen de komende Europese Kampioenschappen en WW2 ter sprake… Altijd leuk… Maar geen van mijn Deutschische Freunde weet waar de fiets van mijn opa is gebleven…

Maar echt, op een enkeling na, allemaal toffe gasten… Mijn Deutschisch wordt weer met de dag beter en wie weet mag ik ooit een gat graven op Zandvoort of Noordwijk met hun…

Nu ga ik nog even wat tissues tot me nemen en morgen is het hier een feestdag (dag van de arbeid)… Het zal wel, kan ik even uitzieken…

Tot later Freunde (snif)…

  • 30 April 2012 - 19:30

    Jean And Robin:


    Poor thing, first you get bitten by all the horrible beasties then you get a horrible cold........

    here is some kisses to make it all better
    xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

    from me and robin

  • 30 April 2012 - 19:30

    Jean And Robin:


    Poor thing, first you get bitten by all the horrible beasties then you get a horrible cold........

    here is some kisses to make it all better
    xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

    from me and robin

  • 30 April 2012 - 19:57

    Thea:

    Alleen je duits hè? Toch maar navragen aan Patrick hoe het ook weer zit met die verdammte naamvallen.
    Doe rustig aan....en word maar snel weer beter.

  • 30 April 2012 - 20:45

    Anita:

    Achhhh heel veel sterkte

  • 01 Mei 2012 - 08:37

    Nathiana:

    Kan je doodgaan aan bermbommen, kogels, ontploffingen en onthoofdingen, krijg je een verkoudheidje..

  • 01 Mei 2012 - 17:05

    Ma En Maarten:

    lieve johan,
    hoe gaat het met je snif-snif? wij hopen dat het nu beter gaat,zaterdagavond zijn we bij ted op verjaarsvisite geweest.hij had een hele grote tent buiten,maar we stierven van de kou we waren er om 5 uur en om 7 uur zijn we naar huis gegaan.
    de jongelui hebben het tot 6 uur s'morgens het vol gehouden nu weet je weer alles.
    zondag vieren we maarten zijn 85st verjaar dag.liefs van mama en maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Bagdad

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 157652

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: