De "prison-walk" van democratia-patienten - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu De "prison-walk" van democratia-patienten - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

De "prison-walk" van democratia-patienten

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 Mei 2012 | Irak, Bagdad

Goedenavond allen,

Allereerst even een bedankje aan iedereen die de moeite nemen om te reageren op mijn verhalen...

Zo, dat was dat...

Allertweeds heb ik vandaag niet veel meegemaakt, dus ik vertel maar hoe vandaag verlopen is...

Gezien het nog wel wat kan gaan duren voor we weer kunnen gloeien en ik het lange stilzitten zat ben heb ik me meer of meer opgedrongen bij onze Deutschische vrienden van Siemens... Geef me alsjeblieft iets te doen, als is het een schroefje aangeven...

Enfin, vandaag ben ik dus lekker bezig geweest met Rene en Lars... Delen van de turbine inhaken, hijsen en laten zakken, tot op de milimeter, in hun behuizing... Dingen losschroeven, vastschroeven, gewoon lekker bezig geweest...

Maar om lekker bezig te zijn moet je eerst op de plek van arbeid komen (en terug)... Dat doen we iedere morgen en middag onder begeleiding van gewapende mannentjes die langs de kant van de weg staan... Het is net zo'n "prison-walk"... Een lange sliert werkers richting strafkamp...

Verder is er vandaag een gewonde gevallen, een Iraqi... En alsof het een aangevallen bij betrof (die laten dan namelijk een stofje los waardoor de hele korf loskomt) liet echt iedere Iraqi om ons heen hun gereedschap vallen en vlogen als door een bij gestoken (leuk gevonden heh) naar buiten... Uit alle hoeken en gaten kwamen ze... Ineens lag al het werk stil, zo raar om te zien... De betreffende Iraqi maakt het trouwens goed, hij had een hoofdwond (ik zwijg even over hersenletsel)... ;-)

Het spijt me, ik kan er vandaag niet meer van maken...

Oh ja, nog 1 ding... Een dag of 2 geleden heb ik bloed af moeten geven (en mijn paspoort)... Orders van het Iraakse Ministerie van Gezondheid... Want je weet maar nooit, met die West-Europeanen, wat voor verschrikkelijke ziektes die mee kunnen nemen... Ik noem bijvoorbeeld democratia, erger dan malaria...

Serieus, je komt toch eerder met een ziekte hiervandaan terug dan dat je er eentje meeneemt??? Had ik weer, weer een naald... Nu moeten we allemaal 50 dollar betalen voor ons paspoort, verlenging visum en werkvergunning... Die gasten hier willen helemaal niet geholpen worden lijkt het wel, zo moeilijk doen ze...

Maar affijn, het geld is betaald en ik zal snel uitsluitsel krijgen of ik democratia heb of niet...

Tot later allemaal...

  • 05 Mei 2012 - 17:19

    Paulus:

    doe je goed om wat te doen te hebben , en je leert en ook weer wat van!!
    zo wordt je multi inzetbaar !!!

    en dat op een rijtje naar je werk gaan klinkt me toch echt bekend in de oren(diensttijd toch weer) .

    zo heb je toch een beetje jou diensttijd gekregen lol!!!!
    groet van paulus

  • 05 Mei 2012 - 17:55

    Anita:

    Hoi Johan nou gelukkig voor jou dat je wat te doen hebt nu dat afwachten lijkt me ook niks hoor .Maar jeetje dat me ook niks hoor metal die mannetjes die meegaan met hun pistooltje hihih vrezelijk.Ow en ze weten daar ook al hoe je extra centjes moet verdienen ff paspoortjes inleveren en dan centjes ophalen haha nou hopen dat je geen democratia hebt .Anders willen ze nog meer centjes van je hihi nou ik wens je sterkte daar en werkse weer fijn weekend en gr van Tim doei doei

  • 05 Mei 2012 - 18:01

    Thea:

    Weer een naald, krijg bijna medelijden met je! Als ze straks op Schiphol bij terugkomst maar niet denken dat je een junkie bent met al die gaten. Spuit het bier niet meteen uit al die gaten?
    Liefs, Thea

  • 05 Mei 2012 - 19:17

    Jean And Robin:

    Hi lover

    Thank god democracy is the only thing you caught.

    Still, nice to know you are still hard at work.

    Love
    Jean and Robin

  • 06 Mei 2012 - 16:31

    John:

    Wel ik ben ook weer gezond dus ik ga het morgen weer proberen.
    Tim is naar Herrenknecht dat zal een wereld reis worden.
    Die alte gluhmeister en ik zullen de ovens in Haarlem weer gaan bedienen.
    Het word hier gelukkig ook warmer wel 15 graden ,niet bruin worden dus maar ook niet gezandstraalt worden .
    Werkse nog.

  • 06 Mei 2012 - 16:32

    John:

    Wel ik ben ook weer gezond dus ik ga het morgen weer proberen.
    Tim is naar Herrenknecht dat zal een wereld reis worden.
    Die alte gluhmeister en ik zullen de ovens in Haarlem weer gaan bedienen.
    Het word hier gelukkig ook warmer wel 15 graden ,niet bruin worden dus maar ook niet gezandstraalt worden .
    Werkse nog.

  • 07 Mei 2012 - 16:07

    Mary:

    Wat geweldig van jou Johan, dat je zo begaan bent met de mensen daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Bagdad

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 157602

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: