Oliecrisis… - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu Oliecrisis… - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Oliecrisis…

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Oktober 2012 | Israel, Tel Aviv

Zo, een latertje vandaag… Kwart over één kom ik mijn bed uit… Ik ging er dan ook pas vanmorgen om 8 uur in… Na zo’n eerste nachtdienst vind ik het altijd lastig ’s morgens in slaap te komen… Het is gewoon een rare omschakeling… Je hebt de vorige dag gewoon “gewerkt”, je bent gewoon naar je bedje gegaan en de volgende dag ga je jezelf dan mentaal en fysiek voorbereiden voor de nacht… Maar ik heb er nu dan toch ruim 6 uurtjes opliggen…

Gisteren dus, de 24e, heb ik de dag doorgebracht met o.a. een bezoekje aan de kapper… En dat werd wel tijd, moet ik zeggen… Ik zit hier nu weer met een lekker kort koppie haar… Verder ben ik wat inkopen gaan doen voor de nacht… Wat te drinken, wat te eten… Ik heb mijn tas voor de nacht ingeruimd, zoals daar dan in gaan het te drinken en het te eten… Verder een puzzelboekje, speakertje met iPod en koptelefoon… Want als we gaan gloeien vanavond wil ik wel lekker wat om handen hebben en wat muziek kunnen luisteren om de nacht door te komen…

Dan gaan we nog maar wat slapen om rond kwart voor zes richting Gezer Power Station te rijden… We gaan daar eens lekker aanhoren hoe Patrick de dag is doorgekomen en hoever het staat met de gloeiing…

En deze gloeiing is dus gloeiende gloeiende niet begonnen… Het is weer een hele soap aan het worden… Eén: de mixing chamber is nog niet helemaal klaar (what’s new), maar nummer twee is helemaal top: er is nog geen olie… We zitten hier al een fucking week en er is nog steeds geen olie??? Helemaal van de pot gerukt hier, dat wordt dus een hele fijne lange nacht…

Wellicht valt er nog wel iets te doen en dat is, als de mixing chamber eenmaal klaar is, deze te plaatsen op ons wonderschone zandbed, de koppeltjes te schieten en de oven er overheen plaatsen… Een hele klus hoor mensen…

Na middernacht ga ik toch maar eens kijken op de werklocatie… De mixing chamber is klaar maar kan niet vervoerd worden… De heftruck kan hem zo niet heffen, er moet eerst een ring uitgeslepen worden om vervolgens ergens anders weer ingelast te gaan worden… En hij moet gedraaid worden… Jongens nog eens an toe zeg, houdt het nooit op… Maar uiteindelijk komt hij dan naar buiten hoor, mijn mixing chamber… De heftruck zet hem netjes bij het zandbed neer… Dan komt er een Siemens-man aangerend, ze zijn wat vergeten te lassen… Pfff, het houdt inderdaad nooit op… Na het laswerk is het onderhand kwart voor vier en verlaten de locale werkers de Power Plant, hun shift zit erop… En daar sta ik dan, met mijn thermokoppeldraaitjes in mijn ene hand en de thermokoppelmachine in de andere hand… Terneergeslagen flikker ik de hele zooi terug in de container, sluit hem weer af en druip af naar het kantoortje wat we tot onze beschikking hebben… Dan maar weer FreeCellen…

Half vijf, rumoer bij de kantoren… Er is er één jarig, hoera, hoera… Drankje, worstje, gezellig babbelen… Kijk, toch nog een leuk einde van de nachtdienst… Om half zes vertrekken we weer naar ons hotel waar ik om half zeven de ontbijtruimte inloop… Even Patrick die-brieven en wat eten, vandaag eet ik wat verschillende vissoorten, zalig… Zure haring, zoute haring, makreel, maak me gek… Na het die-brieven duik ik mijn hotelkamer in, drink een Maccabee Lager Beer (Israëlisch biertje, helemaal niet slecht) en duik mijn bed in om dus na 6,5 uur dit allemaal voor jullie achter te laten…

Ik ga zo weer even wat inkoopjes doen en ga me klaar maken voor de komende nacht… Ik hoop dat de oven aan staat, anders wordt het wachten tot zondag, want morgenmiddag begint de Sjabbat weer en dan wordt er absoluut niet gewerkt…

בשבילך, הלילה טוב מאוחר

Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 157642

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: