Stroop aan mijn reet - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu Stroop aan mijn reet - Reisverslag uit Bagdad, Irak van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Stroop aan mijn reet

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Mei 2012 | Irak, Bagdad

Goedenavond allemaal,

Het is nog steeds niet het fijnste weer hier... Er hangt een hoop stof en zand in de lucht, het waait en af en toe valt er een drupje naar beneden... Mijn bier komt pas over een paar dagen aan en zolang wordt ik onderhouden door mijn Deutschische Freunde (Ich danke Ihnen für das Bier, zum Wohl)…

Vandaag was weer een lange dag en heb er maar het beste van gemaakt... Hier en daar wat geholpen... Op één van die hier en daar plekken staat een locale met de houding (letterlijk dan) van een chimpansee... Sorry, maar zo is het nu eenmaal... En deze lokale is de rest van de dag bij me in de buurt gebleven... Loop ik ergens naar toe, draai ik me om, staat hij nog geen centimeter achter me... En met een paar ogen, die je doen vermoeden dat hij het intellect heeft van een pinda, kijkt hij je dan aan... En of hij overal verstand van heeft bemoeit hij zich dus ook overal mee... Dan vraagt/zegt deze locale ineens: madam???

Madam??? Zie ik er uit als een vrouw??? Maar mijn nieuwe "vriend" bedoelt of ik een vrouw heb, want "vriend" heeft er namelijk twee... Nou ben ik niet mr Universe, maar vergeleken bij deze locale mag ik toch wel zeggen dat ik er niet slecht vanaf ben gekomen bij het uitdelen van de "looks"... En dat heeft dan twee vrouwen en weet ik hoeveel kinderen al... En zo praat hij de godganse dag tegen me… Een paar rare woorden die ik niet begrijp en dan kijkt hij me vragend aan met die pindaligente ogen van hem… Het korte-termijn-geheugen van hem is ook die van een pinda, want hij vraagt vandaag 6 keer aan mij “Madam?” en antwoord zelf dan maar vast dat hij er 2 heeft… En negeren is geen optie, want als ik me omdraai staat hij gewoon weer voor je, zo raar…

Maar zo lopen er hier meer rond, locale waarvan je vermoedt dat er ergens toch iets mis is gegaan... Ja, het klinkt allemaal lullig, maar het is nu eenmaal zo... Een verklaring zou kunnen zijn dat het hier in deze streken toch wel heel gewoon is binnen de familie te trouwen, dus... Daarbij zijn de meesten hier minder of niet geschoold en ja, dan krijg je toch locale met het intellect van eerdergenoemde pinda...

Een andere verklaring kan je zoeken in het feit dat we hier toch in de bakermat van de menselijke beschaving zitten… Ooit zijn er hier rechtopstaanden vanuit Afrika aangekomen en hebben zich ontwikkeld tot één van de eerste grote beschavingen… Het zou zomaar kunnen dat enkele van die rechtopstaanden zich toen iets minder ontwikkeld hebben… Het is maar een idee…

Voor de rest prima gasten allemaal hoor, ze willen heel graag zien wat je doet en de meesten doen daarna dan niks... Ze zitten alleen maar op hun hurken te kijken, met dezelfde pindaligente blik in hun ogen als mijn "vriend"...

Enfin, ik heb geprobeerd op een normale manier van hem af te komen… Dat lukte dus niet… Toen maar de lullige manieren geprobeerd zoals negeren, boos aankijken, hem wegwuiven, maar zijn pindalect begreep het niet… Morgen gelukkig vrijdag, dus vrije dag…

Tot later…

  • 03 Mei 2012 - 17:44

    Jean And Robin:

    Hi love
    you get one in every camping...maybe he heard you have beer or know of a good party...........

    maybe you can use your mosquito net and catch him so you can escape

    love you lots, missing you love

    Jean and Robin

  • 03 Mei 2012 - 19:37

    Paula:

    Fijn he als je zo makkelijk vrienden maakt. Kan handig zijn.
    "Geniet" van je vrije dag.
    Liefs, Paula

  • 03 Mei 2012 - 19:40

    Jos:

    Hee Johan,

    Misschien is het wat om te vertellen dat het gaat regen en dat je kan schuilen in die stalen garage.

    Het is maar een idee

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Irak, Bagdad

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 157976

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: