E-mail aan Gloeitechniek Haarlem - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu E-mail aan Gloeitechniek Haarlem - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

E-mail aan Gloeitechniek Haarlem

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 April 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Waar gewerkt wordt vallen spaanders óf, in ons geval, slachtoffers… Ditmaal in de vorm van onze ouwe, trouwe thermokoppel machine… Na vele jaren trouwe dienst is hij niet meer… Hij kon er niet tegen… Maar behalve een mixing chamber gemaakt van inconel is er niet veel wat tegen temperaturen van 1120° Celcius kan… Allah Yarhamak (vrij vertaald: rust in vrede) trouwe vriend…

Dit had ik natuurlijk vannacht al kunnen melden, maar uit piëteit voor onze trouwe vriend én omdat we het droeve nieuws eerst aan onze collega’s wilden melden heb ik daar nog even mee gewacht… Ongeveer een uur geleden hebben we het nieuws doorgegeven aan ons beider thuisbasis en kunnen we ons nu voorbereiden op de hoon die ons te wachten staat bij terugkomst…

Het slechte nieuws heb ik eerst telefonisch gemeld aan Willem en heb daarna een mailtje gestuurd met het relaas… Het mailtje met relaas kunnen jullie hieronder lezen…

___________________


Geachte collega’s,

Met blijdschap mag ik jullie verkondigen dat ik nu een echte Gloeitechniek Haarlem professional ben… In navolging van mijn hoog gewaardeerde en professionele collega’s heb ook ík nu het hoogste bereik wat een gloeitechnieker kan bereiken… Namelijk het meegloeien van een TermoKoppelMachine… Ook ík heb nu mogen aanschouwen in wat voor staat een TC-machine verkeerd na te hebben blootgestaan aan 1120° Celcius… In geen staat meer dus…

Na het lichten van de oven sta ik dus de boel te filmen tot Patrick een beetje zenuwachtig op me af komt en vraagt of ik even mee wil komen de container in… Of we niets vergeten zijn??? Ik had geen idee wat Patrick bedoelde tot hij me wees op een zwart geblakerd doosje, nagloeiend in het donker, naast de mixing chamber… We schoten toen beide in de lach... Alleen een beetje k*t dat we geen reserve hebben hier, maar voor alles is een oplossing… Of we laten de koppeltjes even lassen door onze vriend Karsten (Siemens) of we gaan hier in Koeweit op zoek naar een TC-machine… Dat laatste hebben we dus gedaan en Cooperheat Kuwait heeft er 1 te leen voor ons… Onze vriend de kraanchauffeur gaat die vanmiddag ophalen…

We hebben er verschrikkelijk om moeten lachen omdat we weten dat wij nu aan de beurt zijn… Ik ga me dus vast voorbereiden op mijn aankomst op thuisbasis Haarlem… Wees vooral niet te voorzichtig met me, ik kan het nu wel hebben…

Groetjes,
Johan
Professioneel gloeier

___________________


Maar waarom noemen we ons nu professioneel gloeier??? Dit omdat het de beste gloeiers al eens is overkomen… Ik noem een Vincent, een Tim, een Willem en, maar dat weet ik niet helemaal zeker, een John… Zelfs de legendarische Ruud is het overkomen… En nu waren wij dus aan de beurt… Een mijlpaal voor mij en Patrick…

Vriend/collega Patrick heeft er niet al te best door geslapen vanacht, maar ik heb er geen oog minder om dicht gedaan, met in mijn achterhoofd de gevleugelde woorden van professioneel gloeitechnieker en vriend/collega Vincent: es ist wie es ist!!!

Ma’assalama,
Johan

  • 14 April 2011 - 10:05

    Jean And Robin:

    Gefeliciteerd Meneer de Deskundige

  • 14 April 2011 - 11:59

    Thea:

    Eigenlijk wil ik nog even terugkomen op je verhaal over je vliegreis. Ja, buschauffeurs hebben het niet gemakkelijk en over "vliegtuigchauffeurs"heb je niet een erg hoge pet op. Komt dat door de persoon wiens naam niet genoemd mag worden? Je zal het hele eind maar moeten zwemmen.... Gelukkig zijn ze niet allemaal als de persoon wiens naam niet meer genoemd wordt en heten ze ook niet allemaal zo.
    Veel gloeiplezier en tot snel, je zus

  • 14 April 2011 - 13:25

    PAULUS:

    En met zijn allen!!!
    Gloeiende Gloeiende ....

    kost je zeker koffie/koek?

    groet van paulus

  • 14 April 2011 - 17:58

    John & Anouk:

    Ha, dus daar zit je. We zochten je al. Om ook net als Thea terug te komen op piloten ken ik ook 2 in mijn familie waar ik toch trots op ben, maar het blijft jammer dat ,we zullen zijn naam niet noemen, het mooie beroep naar beneden haalt.
    Het lijkt me best leuk om die zandstorm een keer mee te maken. Lijkt me een mooie ervaring en je hoeft je niet meer te scrubben en zo wordt je sneller bruin; alleen ik kan me voorstellen dat op 1 plek de schuring niet lekker aanvoelt.
    Wordt je als je terugkomt opnieuw gedoopt als prof gloeitechnieker.(met bier bijvoorbeeld)
    Tot horens en heel veel groetjes x

  • 15 April 2011 - 03:45

    Paula En Jos:

    Hoi Jo, we hebben net je verhalen zitten lezen. Weer prachtig allemaal. Voelen een beetje met je mee, want we hebben ook in de woestijn gezeten, de woestijn van Las Vegas. Geweldig was het daar. Hebben ook de show van Celine Dion gezien. Wat een topshow was dat. Denk nog leuker dan het gloeien!! Zijn nu verder door Californie. Gaan je weer lezen. Succes verder en groetjes van zus en zwager.

  • 04 Maart 2014 - 00:10

    Anita:

    Hahahah die Johan is wel bijna 2 jaar geleden maar lees het net lache je schrijft echt leuk .

    Maar ik moet je teleurstellen dat Tim het nog niet is overkomen dus helaas.
    Maar geeft niet hoor misschien komt dat je je weet maar nooit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1581
Totaal aantal bezoekers 157645

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: