De klus is geklaard - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu De klus is geklaard - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

De klus is geklaard

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 April 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Sorry, sorry, sorry… Een hele dag hebben jullie niets van mij gehoord… Dit om het simpele feit dat ik zondag een gat in de dag heb geslapen en daarna de nacht in ben gegaan om onze, voorlopig, laatste gloeiing te doen… Een nachtdienst begint hier op Sea Shell om 18.00 uur met het in de bus stappen om naar Az Zour te gaan… Patrick gaat een paar uurtjes mee voor de voorbereiding om daarna weer naar Sea Shell te gaan om mij de volgende ochtend om 8 uur af te lossen… Met wat debriefing en rit terug naar Sea Shell betekent dit dat ik om 9.30 weer terug was in mijn hotelkamer…

Dan heb ik er dus 15,5 uur op zitten en terug in mijn hotelkamer heb ik na een korte, maar hevige douche, dan ook mijn bed weer opgezocht… Ja, het is net vakantie hier… Slapen, eten, werken, douchen, opstaan…

De gloeiing van de tweede “mixing chamber” ging weer als zachte boter, saai gewoon… In de oploop naar de 1120° C heb ik dan ook even meegeholpen met het plaatsen van de “inner-case” inclusief al zijn ventilatorbladen in de turbine… Een precisiewerkje, millimeter voor millimeter zakken, iets naar links, iets naar rechts, iets meer in lijn brengen… En opletten dat de schoepen het turbinewerk niet raken… En tussendoor naar de oven om te kijken of alles nog goed gaat…

Maar buiten het verwisselen van wat olie-filters en de slangen overhevelen naar andere olievaten gebeurde er niets raars, helemaal niets… En na het plaatsen van de “inner-case” bleef er niets over dan wachten op de komst van Patrick… Muziekje, koffie, rondje oven, de zon zien opkomen, naar de vogeltjes luisteren, dat was het wel… En de muggen van je afslaan, blegh…

Nu zit ik aan een extra large cappuccino mijn laatste verhaaltje van deze klus te tikken… Vanavond om 00.40 vertrekt ons vliegtuig en als Allah mij net als de vorige goed gezind is ben ik rond 9 uur in Amsterdam… Dan wordt het weer wachten op een telefoontje van Siemens om de 2 resterende “mixing chambers” te komen gloeien… Men verwacht dat dit over ruim een week kan gaan gebeuren…

Sorry mensen, ik kan het dit keer niet spannender maken, maar over een x-aantal dagen zal ik proberen de verhalen weer wat smeuïger te maken…

Ma’assalama,
Johan

• 18 April 2011 - 18:15

John & Anouk:

Hi Johan, hoop dat je een goede reis het met die zo geliefde Duitse Luftwaffe!
    Als je thuis bent wil je me ajb bellen, we hebben je hulp nodig. Ik was vandaag bij je zus en we zijn naar de Boet geweest, Nu heb ik natuurlijk weer een tafel gekocht en die moet opgehaald worden. Wil je ajb ons helpen. (voor heerlijke koele biertjes!!) heel veel gr en break a leg x

• 18 April 2011 - 20:31

Jean And Robin:

Heeh Papa

I love my daddy very very much.
    Ik hou van mij lekker ding heel erg.

Heel goede reis terug lieverd en ik