Je zou er moe van worden - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu Je zou er moe van worden - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Johan Smit - WaarBenJij.nu

Je zou er moe van worden

Door: Johan Smit

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 April 2011 | Koeweit, Koeweit

Salaam vrienden,

Vanmorgen werd ik om 6 uur ruw gewekt uit een veel te korte slaap… Die korte slaap zou niet erg zijn geweest als dat het gevolg was van vele uren feesten en beesten met plaatselijke schone dames in een plaatselijk club, maar helaas was mijn korte slaap het gevolg van het gewoon niet in slaap kunnen komen… Om 3.30 uur vannacht keek ik nog even op mijn mobiel/wekker om daarna om 6 uur ruw gewekt te worden… Wat de reden was voor het niet kunnen slapen, ik heb geen idee…

Bek- en bek-af begin ik met heug en meug aan het ontbijt om daarna met diezelfde heug en meug in de bus te stappen… Op Az Zour waren heug en meug er nog steeds en ze wilden voorlopig niet weggaan… En ik kan je vertellen, als je zit te nietsen worden heug en meug erg vervelend… Maar gelukkig kwam daar de verlossing in de vorm van de bauleiter… Of we mee wilden helpen met wat klusjes op de “plant”, want ze konden wel een handje gebruiken…

Nu heb ik al eens verteld dat Koeweitische mensen geen reet uitvoeren en dat de rest danwel het overgrote deel van de Arabische bevolking niet vooruit te branden is… Maar volgens mij is dat niet iets wat in hun aard zit, maar een virus hier op het Arabische schiereiland is… En onze collega’s van Siemens hebben dat virus hier ook opgelopen…

Patrick werd gevraagd mee te helpen een paar gaten te boren in een onderdeel van de gasturbine… En daar stond mijn vriend/collega, olie te gieten op het boorkopje van de kolomboormachine… Lachwekkend gewoon… En dat duurde uren…

Ik werd, met heug en meug nog in de buurt, gevraagd mee te helpen een halve ventilator met behulp van een kraan te draaien om daarna stuurstangen voor de ventilatorbladen te monteren… Ook geen rocket science, maar in ieder geval arbeidsintensiever dan Patrick’s klusje, dus heug en meug trokken zich terug…

Welgeteld 18 stuurstangen moesten gemonteerd worden en met 2 personen en een beetje wil is dat klusje geklaard binnen 30 minuten… Vol overgave stort ik me dan ook mijn klus en 10 minuten later zitten er 4 stuurstangen mooi op hun plaats… Zegt die gast van Siemens ineens: “Ruhig Johan, wir haben den ganzen tag”…

In schril contrast staat onze klus dan… De 2e mixing chamber is, waarschijnlijk, morgen ergens tegen het eind van de middag klaar en die moet dan ook stante pe gegloeid worden… We gaan dan morgen ook met z’n tweeën de avondshift in voor de voorbereiding… Na deze voorbereiding gaat Patrick terug naar Sea Shell om me de volgende ochtend af te lossen…

Als alles dus zo loopt zijn we dinsdag terug in ons beider Heimat… Maar jullie weten het, Insha’Allah… Je zou er moe van worden…

Ma’assalama,
Johan

  • 16 April 2011 - 20:43

    Jean And Robin :

    heh lieverd

    Nog geen schaap te tellen daar,want de bevolking vind schaap erg lekker.

    Groetjes aan je vrienden daar en thuis
    Hou heel erg van je

    Jean en Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Johan

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 157887

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Kleine Tour d'Az Zour

01 Oktober 2013 - 10 November 2013

Gloeien @ Gezer Power Station Israël...

19 Maart 2013 - 08 April 2013

Tour d'Az Zour 2.0

10 December 2012 - 20 December 2012

Gloeien in Lohfelden

16 Oktober 2012 - 09 November 2012

Gloeien in de bakermat van vele religies

03 Oktober 2012 - 10 Oktober 2012

Van Haarlem naar Schwanau naar Birr en terug...

29 Augustus 2012 - 19 September 2012

Werken in St. Petersburg

22 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Het heen en weer...

19 April 2012 - 19 Mei 2012

Naar de bakermat van de beschaving...

30 April 2011 - 12 Mei 2011

Hallo Koeweit, daar zijn we weer...

11 April 2011 - 19 April 2011

Koeweit deel 3

28 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Terug naar Koeweit

25 Februari 2011 - 16 Maart 2011

Gloeien in Az Zour

Landen bezocht: